جهش عمرانی در سایه رضایت شهروندی، روزنامه شیراز نوین
محمدحسن اسدی در نشست هماندیشی مدیریت شهری با یاوران شورای اسلامی شهر در محلههای منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: جلب رضایت مردم مهمترین هدف مدیریت شهری است.
ارتقای کیفیت زندگی شهروندان
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در نشست هماندیشی مدیریت شهری با یاوران شورای اسلامی شهر در محلههای منطقه ۷ شهرداری شیراز، در سخنانی ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، با تأکید بر رفع دغدغههای شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی آنها در محلهها، خاطرنشان کرد: جلب رضایت مردم مهمترین هدف مدیریت شهری شیراز است.
محلهمحوری و ارتباطات مردمی
وی توجه به محلهمحوری و ارتباطات مردمی را از برنامههای مهم مدیریت شهری دانست و گفت: با این رویکرد سعی کردهایم تا با برگزاری جلسات با یاوران شورا یا معتمدان محلی و همچنین حضور در محلهها، علاوه بر رصد نیازها و مسائل و مشکلات مردم، از پیشنهادها و همکاری مردم در محلهها خصوصاً یاوران شورا بهرهمند شویم و از نقطهنظرات این عزیزان در جهت ارائه خدمات هرچه بیشتر و رفع نیازهای محلهها استفاده کنیم.
پروژههای کلان در کنار محرومیتزدایی
شهردار شیراز با اشاره به اینکه در بحث رفاه عمومی شهروندان سعی کردهایم تا علاوه بر پروژههای کلانی که برای عمران و آبادانی و توسعه و پیشرفت شهر اجرا میشوند، در محلهها نیز اقدامات و پروژههای زیربنایی خوبی انجام شود، تصریح کرد: در این راستا ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری صرف محرومیتزدایی میشود و ۳ درصد به محلهمحوری و مسجدمحوری تعلق میگیرد که نشان میدهد یکی از اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری، توجه به خواستههای مردم و تلاش برای به ثمر رساندن امور زیربنایی در محلههاست.
کار شبانهروزی، اولویت شهرداری
این مقام ارشد مدیریت شهری اجرای پروژههای مختلف و متعدد در شهر شیراز را تجلی عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کلانشهر شیراز دانست و ادامه داد: در شهرداری شیراز چیزی بهعنوان تعطیلی وجود ندارد و مجموعه شهرداری برای ارائه خدمات به شهر و شهروندان، شبانهروز در تلاش هستند. وی افزود: شهرداری شیراز در بدو شروع سال، چندین پروژه عمرانی ترافیکی و خدمات شهری را به بهرهبرداری رسانده و این در حالی است که در روزهای پایانی سال گذشته نیز ابرپروژه ارزشمند زیرگذر گویم به بهرهبرداری و افتتاح رسید.
مدیریت شهری مبتنی بر عدالت و توازن
اسدی با بیان این مطلب که فعالیتهای جهادی و شبانهروزی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر باعث شده است تا پروژهها نهتنها در موعد مقرر، بلکه زودتر از موعد به افتتاح و بهرهبرداری برسند، اظهار داشت: این موضوع از ویژگیهای بارز مدیریت شهری شیراز است که نشئتگرفته از روحیه جهادی و مردمی است که در شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود دارد. شهردار شیراز با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری به شهر مبتنی بر عدالت و توازن است، اظهار کرد: شهروندان عزیز شهر شیراز این را بدانند که برای ما شمال یا جنوب شهر تفاوتی ندارد و خدمات شهرداری برای همه مردم در همه نقاط شهر است. البته به نقاطی که کمبرخوردارتر یا دارای محرومیت بیشتر است، باید توجه بیشتری داشته باشیم.
مشارکت شهروندان و یاوران شورا
وی بر مشارکت فعال شهروندان و یاوران شورا در احصای نیازهای محلهها تأکید و بیان کرد: عقیده دارم برنامهریزیها باید از محلات آغاز شود؛ چراکه توسعه واحدهای یک شهر یعنی همان محلات، میتواند زمینهساز توسعه شهر باشد. اسدی افزود: در این راستا همکاری و مشارکت هرچه بیشتر شهروندان میتواند روند پیشرفت شهر را سرعت بیشتری بخشد.
تعامل و همکاری با سایر دستگاهها
شهردار شیراز به گستردگی وظایف شهرداری اشاره کرد و گفت: عملکرد شهرداری در چند سال اخیر باعث شده است تا مردم از شهرداری انتظاراتی داشته باشند؛ اما برآوردهکردن همه انتظارات، نیازمند تعامل و همکاری دیگر دستگاهها نیز است. وی گفت: برای رفع دغدغههای مردم جلساتی را با دیگر دستگاهها و سازمانها برگزار خواهیم کرد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین