[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه نان کروتان، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه
 زمان پخت: 15 دقیقه

 مواد لازم
نان تست: 5 عدد
کره: 2 قاشق غذاخوری
سیر: 4 حبه
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: 1 قاشق غذاخوری 
فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری

امروز می‌خواهیم در مورد نان کروتان یا کروتن (crouton) صحبت کنیم که در سالادهایی مثل سالاد سزار و گاهی روی سوپ سرو می‌شود. حتماً با‌ این نوع نان‌های کوچک برخورد کردید.‌ این روزها می‌شود نان کروتان را به صورت آماده از بعضی نانوایی‌ها خریداری کرد. حتی بعضی کارخانه‌ها نان کروتان بسته‌بندی شده هم می‌فروشند. ولی به هر حال ممکن است هیچ کدام از ‌این گزینه‌ها در دسترس شما نباشد. در ضمن درست کردن‌ این نان‌های ترد کوچولو خیلی راحت هست. اگر یک مقدار نان تست یا هر نوع نان فانتزی اضافه دارید می‌توانید از آن برای تهیه کروتان استفاده کنید.
نان کروتان یکی از خوشمزه‌ترین نان‌هاییست که می‌توانید کنار سالاد و یا به عنوان تزئین از آن استفاده کنید. ‌این نان معمولاً با طعم سیر تهیه می‌شود و از ‌این جهت کمی شبیه به نان سیر هست.

 طرز تهیه 
 مرحله اول
قابلمه‌ای را روی حرارت متوسط قرار دهید.کره، روغن زیتون، جعفری خرد شده، سیر رنده شده، نمک و فلفل را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا زمانی که کره آب شود.
 مرحله دوم
کراست یا بخش تیره رنگ اطراف نان تست را جدا کنید (برای ترد شدن نان ‌این کار لازم است). سپس نان‌های تست را خرد کنید و سس جعفری که تهیه کرده‌اید را روی نان‌ها بریزید و خوب هم بزنید تا تمام نان‌ها به ‌این سس آغشته شوند.
 مرحله سوم
نان‌ها را داخل سینی فر بریزید و پخش کنید. سپس سینی را داخل فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا نان‌ها ترد و طلایی شوند، سپس سرو کنید.

 نکات کلیدی 
‌این نان‌های تست فوق‌العاده خوش طعم هستند و گزینه‌ای مناسب برای سرو همراه با انواع سوپ، آش، بورانی، سالاد و … می‌باشند.
 به جای روغن زیتون از روغن هسته انگور نیز می‌توانید استفاده کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی