[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۷۳
  • دوره جدید

حرف نو، روزنامه شیراز نوین

 شهرداری و مردم؛ مطالبات متقابل
 

شیرازنوین- سید محی الدین حسینی ارسنجانی

Arsanjani.moiin@gmail.com

مطالبات مردم و شهرداری بسیار است اما برای تأمین این مطالبات باید مشارکت و همراهی هر دو طرف باشد تا به سرانجام لازم برسند. یکی از جمله این مطالبات و مشکلات پیش روی شهرداری کلانشهر شیراز مسئله تملک است. این مشکل از مهم‌ترین عوامل بازدارنده اتمام پروژه‌ها در موعد مقرر است؛ گرچه شهرداری نهایت تلاش خود را در راستای اتمام پروژه‌ها به کار می‌گیرد اما تحقق اهداف پیش روی این نهاد کارساز و سازنده مستلزم همکاری همه‌جانبه نهادهای همکار و مالکان رودرروست. قطعاً یکی از دلایل کاهش انگیزه شهروندان و مالکان از عدم همکاری‌های لازم با شهرداری پرداخت نکردن یک‌جای مبلغ ملک ازسوی شهرداریست که به اعتقاد بنده به عنوان یک شهروند ساکن در این شهر ارگانی مثل شهرداری خوش‌حساب‌ترین و مایه‌دارترین ارگان است و لذا جای هیچ‌گونه نگرانی درخصوص پرداخت پول به آنان نبوده و تمام پول و مطالبات نقدی و غیر نقدی مالکان و مردم طبق توافق‌نامه‌ای که در ابتدای کار با مالکان بسته شده پرداخت انجام می‌شود. ای کاش تمام مطالبات مردمی ‌به بخش‌های خصوصی و غیر دولتی مثل شهرداری بود. شهرداری و شورای شهر بیشترین تلاش‌ها را برای پرداخت خسارت‌های مالی به کسبه و مردمی ‌که راه عبور و مرورشان به دلیل تأخیر در اتمام پروژه‌ها دچار اختلال شده است داشته و دارد و اگر مردم همراهی و همکاری بیشتری کنند بسیاری طرح‌های نیمه‌تمام باسرعت بیشتری به‌اتمام می‌رسد و رفاه عمومی ‌فراهم می‌شود. هرچند تعداد شکایات مردمی ‌درخصوص بروز برخی اختلال‌های رفت و آمد شهروندان در برخی مسیرها و پروژه‌ها بسیار بیشتر از نگرانی (مردم و مالکان) برای عدم واگذاری ملک است اما با این حال تمام این مشکلات به نوبه خود با اهمیت‌اند و شهرداری و شورای شهر شیراز هم باید فکری برای حل آنها کنند. امید است برنامه‌ریزی درخصوص رسیدگی به مهمترین مطالبات مردم از شهرداری و بالعکس به‌گونه‌ای سریع و مفید صورت پذیرد تا در درازمدت از بروز اعتراضات عمومی‌ جلوگیری شود و شاهد تبدیل شدن این اعتراضات به بحران‌های شهری نباشیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی