[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یارانه سنگین حمل‌ونقل ، روزنامه شیراز نوین

 مصطفی کیانی رحیمی رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز از تخصیص و پرداخت ماهیانه ۲۳میلیارد تومان یارانه به ناوگان اتوبوسرانی توسط شهرداری شیراز خبر داد و گفت: از جمله حمایت‌های شهرداری شیراز در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات به شهروندان می‌توان به یارانه سیستم حمل و نقل شهری 
اشاره کرد. 
اتوبوس‌های شهری یکی از ارزان‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل حمل و نقل همگانی است که البته عده ای از شهروندان اعتراضاتی در خصوص فرسوده بودن ناوگان یا کافی نبودن تعداد اتوبوس‌ها دارند که قطعاً شهرداری درصدد رفع موانع و پیگیری لازم جهت نوسازی و اورهال ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی می‌باشد. 
مصطفی کیانی در تشریح آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل همگانی مسافر گفت: قریب به ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در شیراز وجود دارد و توسعه و نوسازی ناوگان مورد توجه مدیریت شهری بوده و به صورت ویژه توسط شورا و شهرداری در دست پیگیری است. 
کیانی ضمن تأیید فرسودگی ۵۰ درصد از اتوبوس‌های شهری، از ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تسریع در توسعه بیشتر و نوسازی ناوگان لاستیکی خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر به علل مختلف نوسازی لازم و مورد نیاز صورت نگرفته است. 
وی افزود: در سال جاری تعداد ۱۴۷ دستگاه اتوبوس به شهرداری شیراز اختصاص داده شده که از این تعداد ۲۴ دستگاه به ناوگان حمل و نقل مسافر واگذار شده و مابقی تا پایان سال 
افزوده می‌شود. 
وی ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت توجه به ناوگان حمل و نقل همگانی مسافر، از گستردگی ارائه خدمات حمل و نقل قریب به ۶۰میلیون نفر سفر درون شهری توسط ناوگان اتوبوسرانی تا پایان آبان ماه گذشته گفت و خواستار حمایت بیشتر دولت از سیستم حمل و نقل شد. این عضو شورا ضمن تأیید حمایت شهرداری از ناوگان حمل و نقل همگانی مسافر شهری، تصریح کرد: شهرداری شیراز در راستای حمایت و رضایتمندی شهروندان، از عواید و دریافت عوارض حدود ۸۰ درصد از هزینه‌های سفر مسافران را به طور مستقیم 
پرداخت می‌نماید. 
وی اظهار داشت: به علت عدم وجود آیین نامه و دستورالعمل‌های قانونی تاکنون خرید و فروش و واگذاری اتوبوس‌ها طی فرایندی خارج از ضوابط و به صورت عرفی توسط افراد انجام می‌شد و مشکلات عدیده‌ای در این خصوص ایجاد کرده بود که با کارشناسی و تنظیم آیین‌نامه تخصصی و تصویب آن در شورا من‌بعد هرگونه نقل و انتقال بر اساس ضوابط مربوطه و با نظارت مستقیم سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر انجام می‌شود. 
کیانی رحیمی با تأیید فرسودگی ۶۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی شیراز، ایجاد تسهیلات و همچنین فراهم نمودن تمهیدات لازم برای نوسازی و تبدیل به احسن تاکسی‌ها تا پایان شورای ششم را از اولویت‌های این شورا برشمرد. 
کیانی رحیمی گفت: در راستای رضایتمندی و حمایت از رانندگان شریف و زحمتکش تاکسی و ارتقای سطح کیفی خدمات حمل و نقل مسافر، لایحه ای در شورا به تصویب رسیده که به شهرداری شیراز اجازه پرداخت ۱۴ درصد از سود تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها داده شده است. 
رئیس کمیته حمل و نقل شورا گفت: امروزه در دنیا از تکنولوژی و ابزار هوشمند برای نظارت و کنترل سیستم حمل و نقل همگانی استفاده می‌شود و قطعاً هوشمندسازی سیستم کمک شایان توجهی به بهینه نمودن بهره‌وری، برنامه‌ریزی ساختاری و سامان‌دهی خدمات، ایجاد سامانه‌های نظارتی، پرداخت الکترونیک و ارتقای سطح کیفی 
خدمات می‌کند. 
کیانی پروژه‌های پرداخت الکترونیکی کرایه (QRcode) ناوگان تاکسیرانی و پروژه سامانه مدیریت هوشمند (BMS) ناوگان اتوبوسرانی را از مباحث اصلی هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل شهری معرفی کرد و قسمتی از پازل بزرگ شهر هوشمند دانست. 
او همچنین به استقرار اتوبوس‌های برقی در شهر شیراز اشاره کرد و از مذاکره با تعدادی از خودروسازان خبر داد. وی ضمن اظهار امیدواری از تحقق این امر، از خودروسازان و شرکت‌های متولی اتوبوس برقی نیز جهت همکاری دعوت نمود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی