[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۵۲
  • دوره جدید

این افراد حتماً انبه بخورند، روزنامه شیراز نوین

انبه سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع ویتامین‌هاست که برای سلامت بدن خواص فراوانی دارد. انبه یک میوه گرمسیری است که منبع اصلی آن در هند، بنگلادش و پاکستان است. این میوه از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می‌آید، طوری‌که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود. انبه میوه‌ای سرشار از فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ و آنتی‌اکسیدان است. این میوه موجب تقویت دستگاه گوارش و کلیه نیز می‌شود و به علت آهن فراوانی که دارد از آنمی جلوگیری می‌کند. در این مطلب شما را با خواص فوق‌العاده انبه برای سلامتتان آشنا می کنیم.
زیاد جوش می‌زنید؟
برای پاک‌سازی و از بین بردن جوش‌های صورت می‌توانید انبه مصرف کنید. جالب است بدانید با خوردن انبه هم پوست شما پاک‌سازی می‌شود و اثرات جوش از بین می‌‌رود. البته شما می‌توانید مقداری انبه هم روی پوست خود ماساژ دهید تا تأثیر بهتری داشته باشد.
بینایی‌تان را تقویت کنید
ویتامین A در تقویت بینایی چشم و حفظ سلامتی دندان‌ها، پوست، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت‌های نرم بدن نقش مهمی دارد.
آرامش‌بخش نیاز دارید؟
انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای کاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است؛ زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش‌ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است.
اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است و گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است که به تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می کنند.
روده و معده را تقویت کنید
انبه محتوی مواد مغذی و تقویت کننده روده است که هضم آن، بسیار آسان است. مصرف انبه در افراد دارای سوء‌هاضمه به علت مقادیر زیاد ویتامین C و آهن بسیار توصیه می‌شود. پوست آن دارای 15 تا 18درصد تانن است و یک قاشق چایخوری پوست کوبیده آن به میزان دو مرتبه در روز برای اسهال مفید است.
کلسترولتان بالاست؟
کلسترول خون با موادی همچون پکتین و ویتامین C کاهش می‌یابد. انبه محتوی مقدار بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی