[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سوخاری گل کلم با سس، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه
 زمان پخت: 25 دقیقه

 مواد لازم
روغن سرخ‌کردنی: 1 لیتر
گل کلم: 4-5 پیمانه
تخم مرغ: 3 عدد
آرد: یک چهارم پیمانه
پودر نان سبوس‌دار: 2 پیمانه
پنیر پارمزان پودر شده: 1 پیمانه
نمک: به مقدار کافی
برای تهیه سس ماست:
مایونز: یک دوم پیمانه
ماست چکیده: یک دوم پیمانه
پوست لیمو رنده شده: 1 قاشق چای‌خوری
آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
پودر سیر: یک دوم قاشق چای‌خوری
شوید خرد شده یا شوید خشک: یک چهارم پیمانه
جعفری خرد شده و لیمو ترش: برای سرو

سوخاری گل کلم با سس ماست و شوید ترکیبی است خوشمزه که یک روکش ترد و برشته دارد و مغز خوش طعمی از گل کلم. سس مخصوص سوخاری گل کلم هم که کمی شبیه به سس رنچ است، به سادگی از ترکیب ماست چکیده و سس مایونز با شوید و آبلیمو و مقداری ادویه تهیه می‌شود.‌ این گل کلم‌های ترد و خوشمزه را می‌توان به تنهایی به عنوان میان وعده میل کرد یا آن را به عنوان دورچین با غذاهای دیگر سرو نمود. در هر صورت سوخاری گل کلم یکی از دلچسب‌ترین انتخاب‌های ممکن است. در ضمن می‌توانید همراه با آن کمی لیمو ترش و جعفری سرخ شده هم سرو کنید.
 طرز تهیه 
روغن سرخ‌کردنی را در قابلمه مناسب بریزید به طوری که روغن حدوداً نصف قابلمه را پر کند. سپس آن را روی شعله بگذارید تا داغ شود و به دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد. اگر دماسنج آشپزخانه دارید دمای روغن را با آن چک کنید. یک بشقاب را هم از قبل برای گل کلم‌های سرخ شده آماده کنید و روی آن دستمال آشپزخانه بکشید تا روغن اضافی را جذب کند.
برای تهیه سس ماست و شوید همه مواد به جز شوید را داخل غذاساز بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. وقتی مخلوط یک دست شد شوید را داخل آن بریزید، هم بزنید و سس را کنار بگذارید.
ساقه کلفت گل کلم را بکنید و گل‌های کوچک را از هم جدا کنید. برای خمیر، تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و با آرد بزنید. در کاسه دیگری هم پودر نان را با پنیر پارمزان مخلوط کنید.
حال دیگر باید روغن شما به اندازه کافی داغ شده باشد. برای تست داغ بودن روغن، یک تکه کوچک از گل کلم را داخل روغن بیاندازید، اگر گل کلم روی روغن شناور شد به اندازه کافی داغ شده است. اگر نه کمی بیشتر صبر کنید و دوباره امتحان کنید.
گل‌ کلم‌ها را یکی یکی داخل خمیر فرو ببرید و خمیر اضافه را بتکانید. سپس آن‌ها را داخل پودر نان و پنیر بغلتانید.خیلی آرام گل کلم را داخل روغن قرار دهید و مرتب هم بزنید تا طلایی رنگ شوند. قابلمه را خیلی پر نکنید.
گل کلم‌های سرخ شده را با کفگیر بردارید و روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغنش گرفته شود. تا داغ هستند مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید و بعد ‌این کار را برای تعداد دیگری از گل‌کلم‌ها تکرار کنید.
جعفری و لیموترش اسلایس شده را در آخر داخل روغن بریزید و سرخ کنید. سوخاری گل کلم را با سس ماست و شوید سرو کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی