[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پژوهشکده معلم توسعه خواهد یافت ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه فارس در پژوهش و درس‌کاوی جزو استان‌های برتر و مجری سند تحول است، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری شیراز برای تجهیز و توسعه پژوهشکده معلم خبر داد. محمدخلیل عسکری در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از معلمان برگزیده پژوهشی فارس، گفت: در راستای اجرای سند تحول، تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌ها امضا و مبادله کرده‌ایم که یکی از آنها، توسعه و تجهیز پژوهشکده معلم با همکاری شهرداری شیراز است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، عسکری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری شیراز مبادله شد، با تأمین ۳۰میلیارد تومان از سوی شهرداری، ۴۰میلیارد تومان توسط آموزش و پرورش و ۳۰میلیارد تومان از محل فروش املاک آموزش و پرورش، پژوهشکده معلم فارس و پژوهشگاه‌های دانش آموزی در زمینه تجهیزات 
تقویت می‌شود.
عسکری با اشاره به وجود پژوهشگران مطرح در استان فارس، گفت: با توجه به محوریت استان فارس در بحث پژوهش و در راستای سند تحول، کار پژوهشی را به پیش می‌بریم و وزیر آموزش و پرورش نیز بر محوریت استان فارس در پژوهش‌ها تأکید کرد.
وی با اشاره به توصیه‌های هفتگانه رهبری در بیانیه گام دوم و ضمن یادآوری اینکه اولین توصیه تولید علم و فناوری است، افزود: در این بیانیه آمده که؛ دو دهه است که از رستاخیز علمی می‌گذرد و ما ۱۱ برابر رشد علمی متوسط دنیا را دارا هستیم، اما همچنان به تلاش بیشتر نیاز داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در این اداره کل وجود دارد و باید از وجود آنها بهره مند شویم و به سمت پژوهش و تحقیق برویم.
عسکری خاطرنشان کرد: به دانش آموزان به عنوان دانش آموز امروز نگاه کنیم و فرصت سخن گفتن به او داده و از ایده‌هایش استفاده کنیم. فرصت نقد به دانش‌آموزان بدهیم و زمینه ارائه نظر را برای آنان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: خواسته آموزش و پرورش فارس رساندن پژوهش به جایگاه اصلی‌اش است و بنابراین در مسیر تقویت پژوهش تلاش خواهیم کرد؛ بر اساس سند تحول، معلم یعنی پژوهشگر و بخشی از نظام رتبه‌بندی نیز رویکرد پژوهشی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بیش از 6هزار اقدام پژوهشی در این استان انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۴۷ پژوهش به مرحله کشوری راه یافته و یک پژوهشگر نیز رتبه برتر پژوهش را در کشور کسب کرده است.
عسکری اقدام پژوهی را در دستور کار آموزش و پرورش دانست و گفت: فارس، تنها استانیست که در حوزه پژوهش و درس کاوی فعالیت می‌کند و جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود؛ با توجه به اینکه فارس مجری سند تحول محسوب می‌شود، تأثیر این پژوهش‌ها در فرایند تعلیم و تربیت مشهود است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در فرایند یاددهی-یادگیری و اصلاح فرایند تربیت از این پژوهش‌ها بهره‌مند می‌شویم؛ لذا از همه پژوهشگران دعوت می‌کنم در این زمینه فعال باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی