آموزش و پرورش با تربیت هوشمند در مسیر تحول ، روزنامه شیراز نوین
مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: طرح « تربیت هوشمند» در آموزشوپرورش استان تهیه و برنامه زمانبندی آن نیز تدوین شده تا بر این اساس تا مهرماه پیش رو اجرایی شود.
کلاری ادامه داد: این طرح مبتنیبر سه مؤلفه دانش، نگرش و مهارت تدوینشده و اهدافی ازجمله ایجاد نگرش مسئلهمحور و خلاقانه، پذیرش انعطاف و یادگیری همیشگی، احترام به تفاوتهای فردی و فرهنگی، مهارت تفکر انتقادی، مهارتهای سواد پایه، حل مسئله، همکاریهای گروهی، مهارت ارتباط مؤثر و همدلی، مدیریت هیجانات و تعارضات و مهارت استفاده از ابزارهای دیجیتال و رسانهای را در دانشآموزان دنبال میکند.
او عنوان کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند زیرساختهای پیادهسازی، نقشآفرینی مؤثر خانواده و جامعه، منابع انسانی و بستههای آموزشی تخصصی است.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس با اشاره به تأکید رئیسجمهور و استاندار بر ارتقای کیفیت آموزشی، گفت: برنامه تربیت هوشمند از طریق توجه به اهداف یادگیری، ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان، فراهمسازی محیط یادگیری مطلوب، توجه به ارزشیابی کیفی و بهبود فرایند یادگیری و تدریس بهجای نمرهدهی و تقویت مهارت پژوهشگری در معلمان و دانشآموزان، این ارتقای کیفیت را دنبال میکند.
کلاری افزود: ابزارهای اساسی کیفیتبخشی به فرایند یاددهی و یادگیری در برنامه تربیت هوشمند آموزشوپرورش فارس شامل روشهای تدریس فعال و پروژهمحور، درسپژوهی و اجتماعات یادگیری معلمان، تکالیف خلاق و مهارتمحور، ارزیابی و بازخورد دقیق توصیفی، فناوری با تأکید بر هوش مصنوعی و تدوین بستههای آموزشی متناسب با نیازهای دانشآموزان، والدین، معلمان، مدیران و حتی نیروهای خدماتی خواهد بود.
او یادآور شد: از ظرفیت ۲۳ طرح موجود و تکلیفی وزارت آموزشوپرورش برای مدارس نیز برای دستیابی به اهداف این برنامه استفاده میشود.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس، درباره نتایج برنامه تربیت هوشمند این ادارهکل، گفت: این برنامه براساس الگوی شخصیسازی یادگیری طراحی شده و در آن کیفیت یادگیری بهبود مییابد، انگیزه و مشارکت دانشآموزان افزایش مییابد، احساس مالکیت آنها بر فرایند یادگیری را تقویت میکند و به تقویت مهارتهای خودتنظیمی و ارتقای استقلال یادگیری در میان دانشآموزان کمک خواهد کرد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین