گذرگاه قرهپیری در بنبست تملک ، روزنامه شیراز نوین
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه
۴ سال است در حال پیگیری وضعیت جاده قرهپیری هستیم، گفت: متأسفانه در ۳ کیلومتر انتهایی این مسیر که در حریم شهرداری شیراز قرار دارد دچار مشکل هستیم و هنوز به نتیجه قطعی و کامل نرسیدیم. به گزارش ایلنا، روحالله شجاعیان، افزود: بزرگراه دکتر حسابی در غرب شیراز تنها مسیر خروجی شهروندان به سمت سپیدان یا آزادراه
شیراز- اصفهان است که با افتتاح و تملک این
۳ کیلومتر انتهایی، ترافیک غرب شیراز قطعاً بهشدت کاهش مییابد. شجاعیان با بیان اینکه متأسفانه مسیر قرهپیری جزو اولویتهای شهرداری شیراز نیست گفت: بهسرانجام رسیدن این پروژه میتواند مشکل حداقل ۲۰هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، بیماران بیمارستانهای سوختگی، اعصاب و روان و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی را که در آینده افتتاح میشود، حل کند.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: مراجعات دانشجویان دانشگاه علومپزشکی به سایت دانشگاه علومپزشکی که در صدرا مستقر است و جمعیت بالایی را بهخودش اختصاص میدهد، همگی از این مسیر انجام میشود و تکمیل آن ارائه خدمات را بهتر میکند. وی با بیان اینکه تقاضا داریم پروژه قرهپیری تسریع شده و در اولویتهای شهرداری شیراز قرار گیرد، گفت: این بزرگراه در مسیر بیش از هفت کیلومتری شهر صدرا ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در برخی قسمتها آماده آسفالت است. شجاعیان تأکید کرد: صدرا بار جمعیت شیراز را بهدوش میکشد و توقع داریم مسئولین شهری شیراز هم با ما همکاری بیشتری داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه مسیر قرهپیری برای شهروندان شیراز هم نیز حائز اهمیت است گفت: این بزرگراه میتواند مسیر مستقیم و بسیار خوبی برای اتصال مترو صدرا به شیراز و به ایستگاه صنایع باشد. ایستگاه روی سطح اجرا میشود و نیاز به تملک خاصی نخواهد داشت.
وی افزود: دو خط الآرتی نیز در این مسیر پیشبینی شده که فاصله زمانی را بسیارکوتاه میکند. ترافیک، تصادفات، مصرف سوخت و فاصلهزمانی را بسیار کاهش خواهد داد.
شجاعیان با رد دیدگاهی که میگوید ما نمیتوانیم پول شهروندان شیراز را در صدرا هزینه کنیم، تصریح کرد: صدرا سرریز جمعیت شیراز است. از ۲۳هزار واحد مسکن اقدام ملی که در صدرا در حال ساخت است، بررسی کنید چند نفر ساکن صدرا هستند و چند نفر از شهروندان شیراز هستند؟
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا بیان کرد: صدرا در حالی بار جمعیتی مساکن مهر و نهضت ملی را به دوش میکشد که در فلسفه ایجاد آن، شهری با جمعیت ۲۰۰هزار نفر پیشبینی شده است. اما وقتی تصمیمگیران الحاق ۳۰۰هکتار از اراضی غرب و ۵۰۰هکتار از شرق را به صدرا نهایی کردهاند، زیرساخت آن را باید از کجا تأمین شود؟ وی با بیان اینکه صدرا در سالیان گذشته از یک ریال اعتبارات دولتی برخوردار نبوده است، گفت: اصلاً صدرا در کمیته برنامهریزی استان دیده نشده است. جمعیتی که اینجا زندگی میکند مگر نباید از بودجه عمومی منتفع بشود؟ شجاعیان با بیان اینکه گفته میشود با احداث بزرگراه قرهپیری ترافیک را بهسوی قصردشت افزایش مییابد صحیح نیست گفت: شهرداری شیراز در حال احداث تونل ملل است که حجم ترافیکی بسیاری از محور کمربندی اکبرآباد وارد قصردشت میکند و سبب ایجاد ترافیک میشود، احداث این تونل چقدر نسبت به مسیر قرهپیری اولویت دارد؟ رئیس شورای اسلامی شهر صدرا تأکید کرد: پروژه قرهپیری بسیار زمانبر شده، پس از بارندگی باید مجدد ترمیم شود و در حال مستهلک شدن است. اگر در این ۴ سال اخیر سالیانه یک کیلومتر هم تملک میشد، ما الان شاهد افتتاح محور قرهپیری بودیم.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین