[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۵۳
  • دوره جدید

بهره‌برداری بخشی از خط دو قطار شهری در دهه فجر ، روزنامه شیراز نوین

 پیمان کشاورز-گروه خبر
 برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از خط دو مترو در سال آینده انجام شده است و با وجود برخی مشکلات فنی و بروز تأخیر در زمان‌بندی اولیه، تلاش خواهیم کرد با کمک پیمانکار این تأخیر را جبران کنیم. شهردار شیراز در بازدید از خط دو متروی شیراز در محل بوستان ‌هاشمی ‌و در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: در جلسه هیئت مدیره که در محل خط دو مترو تشکیل شد، گزارش‌هایی ارائه شد که نشان دهنده روند مطلوب حفاری در خط دو است و اگرچه محدودیت‌های فنی در روند اجرای عملیات بروز یافته؛ اما در حال حاضر با سرعتی که پیمانکار مربوط در پیش گرفته، عملیات حفاری در دو شیفت کاری و به صورت 416 متر در ماه ادامه خواهد یافت که با این روند تا اردیبهشت ماه 99 عملیات حفاری خط دو متروی شیراز پایان خواهد یافت.
حیدر اسکندرپور با اظهار این موضوع که پیش از این برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای اتمام عملیات حفاری تا پایان سال جاری بوده است، گفت: پس از جلسه اخیر هیئت مدیره و با مساعدت پیمانکار، بنا بر این شد که عملیات اجرایی در سه شیفت کاری 8 ساعته به پیش رود که در این صورت می‌توان ماهانه 480 متر حفاری در این خط داشت و طبق برنامه‌ریزی اولیه، تا پایان سال جاری عملیات اجرایی خط دو متروی شیراز به پایان خواهد رسید. اگرچه این موضوع علاوه بر نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی بیشتر، ممکن است هزینه اجرای پروژه را نیز افزایش دهد؛ اما سرعت اجرای پروژه بالا می‌رود و این موضوع جهت جبران عقب‌ماندگی ناشی از مشکلات فنی به وجود آمده ضروری است.
 شهردار شیراز همچنین از عملیات اجرایی سه ایستگاه عادل‌آباد، امیرکبیر و امام حسین(ع) به موازات حفاری خط دو خبر داد و گفت: هدف از این کار بهره‌برداری از خط دو با سه ایستگاه است که چنانچه مشکلی در ادامه راه به وجود نیاید، خط دو متروی شیراز با سه ایستگاه در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. اسکندرپور با اشاره به پروسه 17 ساله جهت بهره‌برداری از خط یک مترو خاطرنشان کرد: چنانچه طبق برنامه‌ریزی پیش برویم، یک رکورد تاریخی در اجرای پروژه‌های قطار شهری را شاهد خواهیم بود و تاکنون نیز 4380 متر از خط دو را حفاری کردیم. وی همکاری و اعتماد موجود میان مجموعه شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار پروژه را عاملی جهت پیشبرد سریع عملیات اجرایی خط دو عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های خسته کننده‌ای که توسط مدیریت ارشد استان، نمایندگان مجلس و همکاران ما در مجموعه شهرداری انجام شد، 600میلیارد تومان اوراق مشارکت مصوب سال 97 جهت قطار شهری محقق شد و این بودجه در حال حاضر در اختیار شهرداری شیراز قرار دارد.
 همچنین برای سال 98 نیز 600 میلیارد تومان دیگر به عنوان اوراق مشارکت جهت خط دو قطار شهری اختصاص یافته که در صورت محقق شدن، در مجموع 1200 میلیارد تومان بودجه جهت تکمیل این پروژه در اختیار خواهیم داشت. وی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه هیئت مدیره، با 1100میلیارد تومان می‌توان بخش‌های سازه‌ای و اجرایی پروژه را به سرانجام برسانیم تا برای سایر بخش‌های مربوط به زمینه‌های فنی و تجهیزات نیز تأمین اعتبار لازم انجام گرفته و این پروژه مطابق برنامه‌ریزی‌های اولیه به سرانجام مطلوب برسد.
بهره‌برداری از خط دو مترو به لحاظ توسعه عدالت اجتماعی از یک سو و دسترسی ساکنان شهرک‌های جنوبی شیراز به خدمات مترو از سوی دیگر، برای مجموعه مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی ‌شهر شیراز نیز در این بازدید با تأکید بر اهمیت این پروژه برای مجموعه شهرداری و شورا گفت: در جلسه هیئت مدیره مقرر شد با همت پیمانکار عملیات حفاری خط دو متروی شیراز تا آخر سال جاری پایان یافته و در نهایت، تا انتهای سال 99 شاهد بهره‌برداری از این خط در شیراز باشیم. وی همچنین از تشکیل جلسات هیئت مدیره سازمان قطار شهری در فاصله دو تا سه هفته‌ای در محل خط دو مترو خبر داد و گفت: این جلسات به منظور رصد دقیق میزان پیشرفت پروژه و آشنایی با مشکلات احتمالی در مسیر اجرایی عملیات برگزار می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی