[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تعاونی‌ها کاهنده ریسک هستند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، سومین جلسه شورای عالی توسعه تعاون استان فارس با حضور مقامات ملی و استانی برگزار شد که آمارهای ارائه شده در این جلسه نشان از جایگاه نخست فارس در بسیاری از شاخص‌های تعاون دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، شنبه در سومین شورای عالی توسعه تعاون استان فارس با بیان اینکه فارس بر قله تعاون کشور قرار دارد، گفت: توسعه تعاون مزایای زیادی از جمله تجمیع منابع و کاهش ریسک را به دنبال خواهد داشت.
وحید خداپرست با بیان اینکه فارس در حوزه تشکیل تعاونی و تعداد تعاونی‌های فعال کشور رتبه نخست را دارد، افزود: فارس با بیش از ۶هزار و ۳۰۰ تعاونی فعال در جایگاه نخست قرار دارد و استان خراسان رضوی با فاصله زیاد و ۲هزار و ۳۳ تعاونی فعال در جایگاه دوم قرار دارد. وی تأکید کرد: فارس با وجود دارا بودن بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال در سطح کشور، اما شاهد تأثیرگذاری این تعاونی‌ها در حوزه اشتغال و اقتصاد این استان نیستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: ۳۰ درصد تعاونی‌های فارس در حوزه خدمات، ۲۳ درصد در حوزه کشاورزی و ۱۹ درصد در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند. وی اضافه کرد: در سطح استان فارس، شیراز با بیش از هزار تعاونی، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال این استان را در خود جای داده و شهرستان ممسنی نیز با حدود ۵۰۰ تعاونی در جایگاه بعدی قرار دارد. خداپرست در ادامه به تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی اشاره کرد و مزایای تشکیل این نوع تعاونی‌ها برای توسعه عادلانه ثروت را برشمرد و گفت: در ۱۸ شهرستان فارس تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده است که این استان از این منظر رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: ۲۶ تعاونی دانش‌بنیان با ۱۴۰ عضو در این استان تشکیل شده که فارس از این نظر در جایگاه سوم کشور قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تعاونی‌های مسکن این استان جزء موفق ترین‌ها در کشورند، گفت: ۴۴۲ تعاونی مسکن در این استان فعال است که جایگاه چهارم از این نظر به فارس تعلق دارد و بیش از ۲۵۰هزار واحد مسکونی در فارس به واسطه فعالیت این تعاونی‌ها ساخته شده و ۷هزار و ۱۴۰ نفر مشغول کار شده‌اند. وی افزود: در بعضی موارد به واسطه وجود مشکل در کمتر از هزار واحد مسکونی ساخته شده توسط تعاونی‌های این استان عملکرد خوب بخش تعاون در فارس زیر سؤال می‌رود که در مقایسه با عملکرد بارز بخش تعاون فارس محسوس نیست.
خداپرست در بخش دیگر سخنان خود به ظرفیت درمانی و گردشگری سلامت فارس اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۶۸ تعاونی درمانی اعم از بیمارستان، کلینیک، درمانگاه و... در سطح این استان با ۲هزار و ۵۲۰ عضو و بیش از ۴هزار نفر اشتغال فعالیت می‌کند که تاکنون از ظرفیت این مراکز درمانی تعاونی در گردشگری سلامت به نحوی که انتظار می‌رود، استفاده نشده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی