[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۵۳
  • دوره جدید

ریزش ۵۰ درصدی مسافر، روزنامه شیراز نوین

پیمان کشاورز- گروه خبر:
 از سال 95 تا 97 با کاهش 30درصدی مسافر در حوزه حمل و نقل عمومی‌ مواجه بودیم که این کاهش نشان‌دهنده اقبال بیشتر مردم به استفاده از خودروهای شخصی در سفرهای درون‌شهری است. رئیس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل مسافر شهرداری شیراز با اعلام مطلب فوق در جمع خبرنگاران همچنین از کاهش 25درصدی مسافر در سفرهای برون‌شهری به دلیل استفاده از قطار شیراز- اصفهان و همچنین پروازهای هوایی خبر داد و گفت: در حال حاضر 90درصد از 1000دستگاه موجود در حوزه حمل و نقل اتوبوسی فعال هستند که میزان جابجایی مسافر توسط این وسایل از 800مسافر در روز توسط هر دستگاه اتوبوس به 600مسافر رسیده است. 
حمیدرضا ناصری با بیان این که در حوزه حمل و نقل اتوبوسرانی ارزانترین کلانشهر کشور هستیم و در بخش تاکسی نیز پایین‌ترین مبلغ را داریم، وجود بیش از ده هزار مسافرکش شخصی و نیز ورود شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی به حوزه جابجایی مسافران را عاملی برای بی‌‌نظمی‌در حوزه حمل و نقل درون‌شهری عنوان کرد و گفت: درحالی‌ که در یکسال گذشته تلاش‌های جدی برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی ‌در سطح کلانشهر شیراز شده اما دو هزار و 100 راننده تاکسی در سطح شهر شیراز از شغل رانندگی استعفا داده و تاکسی‌های خود را اسقاط کرده‌اند که در همین راستا طرح راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در شورای شهر شیراز تصویب شده و ظرف یک ماه بااعلام فراخوان این سیستم در شیراز راه‌اندازی خواهد شد. 
وی با اشاره به نوسازی بیش از یک‌هزار و  100 تاکسی طی یکسال اخیر گفت: ظرف یکسال گذشته شهرداری شیراز خدماتی به رانندگان از جمله در بحث ایمنی خودرو اعطا کرده است و همچنین مقزر شده تا پایان سال 97 به یک از تاکسی‌های فعال در شیراز یک جفت لاستیک رایگان اعطا شود.
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه بیش از 2هزار راننده در صف بیمه هستند که قرار شده تا سه ماه آینده این مشکل نیز برطرف شود، افزود: از جمله پیشنهاد‌هایی که برای رفاه حال تاکسی‌داران مطرح شده همسان‌سازی بهای تمام‌شده گاز مصرفی تاکسی‌رانان با رانندگان اتوبوس است.
ناصری در ادامه با بیان اینکه بیش از 180 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و با اعتبار 70 میلیارد تومان امکان اضافه شدن این دستگاه‌ها به ناوگان اتوبوسرانی شیراز فراهم خواهد شد، گفت: 70درصد هزینه خرید این اتوبوس‌ها به صورت بلاعوض توسط شهرداری تأمین می‌شود و متقاضیان تنها 30 درصد قیمت اتوبوس را طی اقساط 10ساله پرداخت می‌کنند.
رئیس سازمان مدیریت حمل ‌و نقل مسافر شهرداری شیراز تعداد اتوبوس‌های نیازمند به نوسازی در شیراز را 500 دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 200دستگاه نوسازی شده و هنوز 300 دستگاه دیگر نیاز به نوسازی دارد. 
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در ادامه با تصریح بر اینکه اتوبوس‌های خریداری شده از کیفیت خوبی برخوردارند و دارای استانداردهای اروپایی هستند، گفت: ضرورت دارد که در شهر شیراز خطوط «بی‌آر‌تی» و «خطوط ویژه» اضافه شود. البته اراده معاونت حمل‌ونقل شهرداری نیز بر این است که حداقل یک خط «بی‌آر‌تی» در شهر شیراز راه‌اندازی شود. 
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه متقاضی اجرای طرح ترافیک هستیم بیان کرد: با اجرای این طرح هم آلودگی کمتر خواهد شد و هم ناوگان عمومی‌ حمل‌ونقل در سطح شهر بیش از گذشته فعال می‌شوند. وی با اشاره به بهره‌برداری از خط یک قطار شهری و نیاز به خطوط مکمل تغذیه‌رسان در ایستگاه‌ها نیز گفت: خطوط مترو ما در این خط شرقی- غربی است اما خطوط اتوبوس در شیراز شمالی- جنوبی طراحی شده‌اند که مطالعات جامع حمل‌و‌نقل توسط معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری در حال انجام است که با اجرای آن بسیاری از خطوط شیراز تغییر خواهند کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی