[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نگاه به فرهنگ ترافیک ایجابی باشد، روزنامه شیراز نوین

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز به منظور الگودهی به جامعه، در راستای اجرای برنامه تشویقی برای رانندگان قانون‌مند سطح شهر شیراز، دوازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانون‌مند را برگزار نمود.
به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، این طرح در مراحل قبل با کارشناسی پلیس راهور در بلوارهای رحمت، شهید مدرس، امیرکبیر، جمهوری، رسول اعظم(ص)، سرداران، شهید رجایی و شهید چمران برگزار شده است. شایان ذکر است بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه، رانندگی بین خطوط، رعایت فاصله طولی و عرضی با خودروها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین رعایت سرعت مجاز از جمله ملاک‌های شناسایی و تجلیل از رانندگان قانونمند شهر شیراز بوده است.
در دوازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانون‌مدار شیراز، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: در مباحث فرهنگی نگاه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نگاهی ایجابی است.
هادی شه‌دوست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در دوازدهمین مرحله آیین تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز گفـت: نگاه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در مباحث فرهنگی ترافیک نگاه ایجابی است. شه‌دوست با اشاره به این مطلب که یکی از بهترین راه‌های ارتقای فرهنگ ترافیک آموزش است، افزود: اثربخشی آموزش در حوزه ترافیک زیاد است؛ لذا در این حوزه آموزش‌های لازم را از دوران کودکی افراد باید شروع کرد.
در این راستا یکی از گام‌های مؤثر این است که 500 مدرسه را تحت پوشش فرهنگ ترافیک قرار داده ایم؛ طرحی برای دانش آموزان که چند سال آینده رانندگان این شهر خواهند بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: از دیگر اتفاقات خوب و مؤثر، تجلیل از رانندگان قانونمند است. شه‌دوست گفت: نقش رسانه‌ها در این امر نقشی بی‌بدیل است. وی از رسانه‌های جمعی خواست در انتشار فرهنگ ترافیک تأثیرگذاری لازم را داشته باشند.
در این آیین سرگرد عبدالعظیم مباشری کارشناس ارشد اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان نیز گفت: مواجهه رانندگان با پلیس بیشتر در مسائل قهری و ایستایی است و این امر باعث شده که شهروندان و رانندگان بعضاً پلیس را مقابل خود می‌بینند. با اجرای این طرح گام مؤثری در بحث فرهنگ‌سازی و ایجاد نظم و انضباط ترافیکی برداشته می‌شود و نشان می‌دهد که پلیس تنها به صورت قهری و حکمی عمل نمی‌کند؛ پلیس تقدیر هم می‌کند. سرگرد مباشری تأکید کرد: چالش ترافیکی در شیراز تنها با پلیس حل نمی‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی