[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۷۹
  • دوره جدید

بروکراسی نباید مانع خدمت به مردم شود، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی‌فرمانداری گراش، چهاردهمین دیدار چهره به چهره فرماندار گراش با مردم در سال ۹۸، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه در دفتر فرمانداری برگزار شد.
۲۱ نفر از شهروندان گراشی در این دیدار به بیان مشکلات خود در موضوع‌های مختلف پرداختند و پس از ارائه مشکلات از سوی شهروندان با بررسی فرماندار دستورات لازم به مدیر مربوطه ارجاع داده شد.
بررسی مشکلات قصابان با اجرای طرح پیش سرد در کشتارگاه، پیگیری مشکلات صدور پروانه ساختمانی برای زمین‌های واقع در خارج از محدوده خدماتی شهر، پیگیری رفع مشکلات ملکی شهروندان با شهرداری گراش از جمله در محدوده محمدآباد، بررسی مشکلات و ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری به متقاضیان، بررسی آخرین وضعیت پروژه گراش‌لند و پیگیری مشکلات این طرح، بررسی مشکلات نمایندگی ایران خودرو در گراش، حضور طلاب بومی‌ روستای خلیلی و گفتگو در مورد زلزله‌های متوالی این روستا و دیگر مشکلات این منطقه، پیگیری سریع در راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو، ارائه تسهیلات بانکی، بررسی اختلافات نظام مهندسی ساختمان و شهرداری گراش در مورد عوارض پروانه ساختمان از مهمترین مواردی بود که در دیدار‌های مردمی ‌مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فرماندار گراش با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی‌فرصتی برای تزریق امید و انگیزه در جامعه و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: در ملاقات‌های مردمی ‌پروسه حل مشکلات سرعت گرفته است و تلاش می‌شود عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار گیرند.
اصغر فرودی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری و محدودیت‌های قانونی نباید مانع خدمت به مردم شود، تصریح کرد: شنیدن مشکلات و درد دل‌های مردم از طریق ملاقات عمومی‌سبب ایجاد روحیه امید و سرزندگی در جامعه می‌شود و روند خدمت‌گذاری مسئولان را نیز تسهیل می‌کند. 
وی با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات مردم در دستگاه‌های اجرایی حل می‌شود و پاسخ سوالات خود را دریافت می‌کنند، گفت: برخی موارد به دلیل وجود قوانین و مقرراتی که با یکدیگر هم‌پوشانی و یا مغایرت دارند، امکان رفع مشکلات در دستگاه‌های اجرایی نیست و نیاز به ارجاع به مقامات بالاتر دارد که آنهم با هماهنگی با مقامات استانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
فرماندار گراش با بیان اینکه فلسفه دیدارهای مردمی‌ مسئولان، آگاهی از مشکلات مردم است، اضافه کرد: سامانه‌تلفنی ۱۱۱ یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت(سامد) است که همه مردم می‌توانند پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها و درخواست‌های خود از دستگاه‌های دولتی را با آن مطرح کنند.
اصغر فرودی گفت: حل مشکلات مردم و تسریع در روند امور اداری، مهم‌ترین معیار برای سنجش عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
دیدار‌های چهره به چهره فرماندار با مردم هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ در دفتر فرمانداری برگزار می‌شود. همچنین دیدار مردمی ‌فرماندار در بخش‌های مرکزی برگزار شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی