[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

تحولات رو به جلو و امیدوارکننده، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - تیم‌ فجر شهیدسپاسی شیراز،  نامی ‌آشنا و  پُر آوازه در فوتبال کشور در سال‌های نه‌چندان دور در لیگ برتر فوتبال کشور  بود، تیمی‌که به کارخانه بازیکن‌سازی ‌ایران معروف بود و بازیکنان زیادی را به فوتبال کشور معرفی می‌کرد .
سال‌ها مدیریت حاج جعفر جعفری بر‌ این تیم نظامی ‌با اکثر بازیکنان سرباز و بودجه بسیار کم و  غیر قابل قیاس با دیگر باشگاه‌ها و با مربیان بزرگی همچون مرحوم منصور پور حیدری، مرحوم استاد محمود یاوری و  سال‌های متوالی با شاغلام پیروانی از ‌این تیم یک پدیده و تیم جوانی ساخته بود که هر ساله با بازیکنان جوان و پدیده، فوتبال ‌ایران را سوپرایز و شگفت زده می‌کرد.
بعد از  سقوط دوباره تیم فجر به لیگ دسته یک و بازنشستگی حاج جعفری، سکان مدیریت تیم  برای حدود دوسال به سردار قنبری در لیگ‌یک سپرده شد  و سپس سرهنگ‌رسول فلاح پنج سال مدیر ‌این تیم شد که در  سال چهارم دوران مدیریت آقای فلاح، تیم فجرشهیدسپاسی با هدایت علی کلانتری موفق شد  بعد از حدود ۹ سال به سطح اول فوتبال کشور و لیگ برتر بازگردد، اتفاقی که با استقبال عمومی‌ فوتبال ‌ایران  و همچنین جشن مردم شیراز همراه شد. فجر شهیدسپاسی آمده بود تا باز در لیگ برتر آقایی کند و جایگاهی را که به سختی به‌دست آورده بود را مجدداً حفظ کند ولی شرایط آن طور که پیش‌بینی می‌شد، پیش نرفت و نتایج ضعیف  و مدیریت نه چندان قوی تیم فجر، باعث شد خیلی زود با رتبه آخر جدول لیگ برتر، دوباره شاهد سقوط تلخ ‌این تیم باشیم، سقوطی که باز ناامیدی را در بین هواداران و مردم شیراز ‌ایجاد کرد. 
تیم سقوط کرده فجر، با انباشته‌ای از بدهی و یأس و ناامیدی، در آستانه فروپاشی قرار داشت و ‌این دلهره و نگرانی همراه هواداران بود که به سرنوشت دیگر تیم‌های سقوط کرده از لیگ برتر  به مانند سپیدرود، شاهین، راه آهن، ابومسلم، شهید قندی یزد و ... دچار شود.
ولی ‌این بار  مسئولان بالارتبه فجر  دست به کار شدند و با تغییر در مدیریت ‌این تیم تازه سقوط کرده،‌ این بار به  مدیری جوان و باانگیزه به‌نام سرهنگ‌محمد حسین مفتاحی اعتماد کردند، مدیری فروتن که کمتر نامی ‌از ‌ایشان شنیده شده بود. در حالی که مفتاحی سال‌ها در رأس مدیریت تربیت بدنی سپاه خدمات بسیاری در جهت احداث و افتتاح سالن‌های ورزشی در سطح استان کرده بود و سابقه مدیریتی درخشانی داشت.
با انتخاب وی به عنوان مدیر عامل باشگاه فجرشهیدسپاسی، باشگاهی با انباشته بدهی به‌جا مانده از سال قبل حدود ۱۰ میلیارد تومان به بازیکنان و مربیان پیشین ‌این تیم، همچنین بدهی به هتل‌ها و دیگر مجموعه‌های خدماتی دیگر بود، و با معضل  تیم‌های پایه‌ای که سال‌ها رها شده بودند و همگی که روزی در سطح اول کشور مدعی و قهرمانی کشور را در کارنامه داشتند،  در ‌این سال‌ها با افت محسوس و سقوط به دسته‌های پایین‌تر، زیر مجموعه و پشتوانه تیم فجر را خالی کرده بودند. تیم‌های پایه که روزی پشتوانه تیم فجر در تأمین بازیکن بودند ولی سال‌ها بود که هیچ‌خروجی مثبتی برای تیم‌ فجر نداشتند و بعضاً به افراد غیر دلسوز و غیر مرتبط به باشگاه فجر سپرده شده بودند، تا اعتماد به ‌این تیم‌ها به حداقل برسد.
سرهنگ مفتاحی با کوله باری از مشکلات، بدهی‌ها و نداشتن زیر ساخت‌ها وارد باشگاه شد. بررسی و مذاکره با مربیان بومی ‌و شایسته استان  برای سکان هدایت تیم فجر و در نهایت انتخاب یک کادر فنی بومی‌جوان و متشکل از بازیکنان سابق تیم فجر شهیدسپاسی، اولین قدم‌مثبت ‌این‌ مدیر  جوان بود. سپس با توجه ویژه و اولویت قرار دادن به تیم‌های پایه، رده امید‌ها، جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان زیر نظر مستقیم باشگاه قرار گرفت و با انتخاب مربیان شایسته و شناخته شده، اعتبار ویژه به تیم‌های پایه دادند و مطمئناً با برنامه ریزی خوب و دقیق، در آینده نزدیک باز شاهد شکوفایی تیم‌های پایه فجر خواهیم بود.
 تیم‌های پایه فجر شهیدسپاسی در کنار تیم‌های ‌ایمان سبز و خلیج فارس و چند تیم دیگر استان که در لیگ‌های کشوری حضور دارند، می‌توانند به خروج بی‌رویه استعداد‌های فوتبال فارس به دیگر استان‌ها پایان دهند و با سرمایه گذاری مناسب روی فوتبال پایه در آینده نزدیک شاهد رشد فوتبال استان و دیگر تیم‌های شیرازی خواهیم بود.
قدم بعدی مدیریت مفتاحی، پرداخت بدهی‌های باشگاه بود و با مذاکره با بازیکنان و مربیان سابق تیم، تمام بدهی‌های ‌این باشگاه را تا ‌این لحظه پرداخت کرده است. هر چند مشکلات زیرساختی شهر شیراز، مشکلات و چالش‌های زیادی برای تیم فجرشهیدسپاسی و دیگر تیم‌های ‌این شهر ‌ایجاد کرده است.
این اقدامات مثبت مدیر جوان و بی‌حاشیه تیم  فجر شهید سپاسی که بدون شلوغ کاری و با سیاست مثبت و متانت خاص خود، همچنین روابط عمومی ‌بالا، پیگیری‌های مستمر، ارتباط ‌مناسب و اعتماد به کادر فنی، هواداران را به آینده ‌این تیم امیدوارتر کرده است، اقداماتی که شاید امسال منجر به صعود فجر نشود ولی می‌توان امیدوار بود که فجر در آینده‌ای نزدیک، دوباره رشد کرده  و مجدداً به روزهای اوج بازگردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی