[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۰۴
  • دوره جدید

نظام‌نامه جامع بالندگی دانشگاه به تصویب رسید، روزنامه شیراز نوین

مشاور آموزشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از تصویب نظام‌نامه جامع بالندگی و توانمندسازی اساتید دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای کشور در هیئت رئیسه این دانشگاه خبرداد و گفت: این نظام‌نامه تا چند روز دیگر ابلاغ می‌شود.
به گزارش روابط عمومی‌دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، دکتر غلامرضا کیانی در جمع اعضای هیئت علمی‌شرکت‌کننده در دوره توانمندسازی که در شیراز برگزار شده است، ضمن قدردانی از دکتر جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، مهندس شریفی معاون آموزشی این دانشگاه و اعضای هیئت علمی‌شرکت‌کننده در این دوره اظهار داشت: برگزاری این دوره پس از چند سال توقف انجام می‌شود و در سفر به شیراز به دنبال آسیب‌شناسی آن هستیم.
وی افزود: در شهریور ماه امسال نیز مرحله دوم دوره توانمندسازی با حضور اعضای هیئت علمی‌رشته‌‌های‌ مختلف در مراکز یکی از استان‌‌های‌  کشور برگزار می‌شود.
مشاور آموزشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود به نظام‌نامه جامع بالندگی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و افزود: این نخستین نظام نامه جامع بالندگی و توانمندسازی کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در عرصه آموزش است که با تلاش‌‌های‌ صورت گرفته در مرکز امور مدرسان تدوین و تصویب شده است.
وی با بیان اینکه در در طول 10 ماه گذشته نزدیک به 19 هزار نفر ساعت دوره در استان‌ها برگزار شده است، افزود: تنها در تابستان امسال 38 دوره تعریف شده است که چهار دوره آن دوره‌‌های‌  بالندگی به شمار می‌رود و حدود 34 دوره آن نیز، دوره‌‌های‌ توانمندسازی تخصصی ویژه اعضای هیئت علمی‌است.
مشاور آموزشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه اعضای هیئت علمی‌سرمایه‌‌های‌  این دانشگاه هستند، خاطرنشان کرد: بر این باوریم حدود یک‌هزار نفر عضو هیئت علمی ‌برای 180 هزار نفر دانشجو کافی نیست و می‌طلبد بر تعداد آنان افزوده شود.
کیانی با اشاره به فعال بودن دو هزار و 55 رشته محل در دانشکده و آموزشکده‌‌های‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: امسال پیش‌بینی بکارگیری بیش از  20 هزار مدرس حق‌التدریس را داریم که باید به عنوان یک فرصت استثنایی مورد توجه قرار گرفته و در پی آن شایستگان را شناسایی کنیم، مدرسان بیشترین تأثیر را در دانشگاه دارند و آن‌ها هستند که می‌توانند تغییر را در آموزش ایجاد کنند، بنابراین در گزینش باید بسیار حساس بود.
این مسئول تأکید کرد: استادان باید نگرش نظری به دروس را به حداقل برسانند و با بهره‌گیری از طرح‌ها و برنامه‌‌هایی که در اختیارشان قرار گرفته، پنجه‌های کارآمد را تربیت کنند.
 مشاور آموزشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به اجرای طرح انتظام بخشی نیز اشاره کرد و افزود: براساس این طرح هر مدرس در یک قالب مشخص تعدادی درس را تدریس می‌کند و در جذب مدرسان نیز مدیران موظفند از اعضای هیئت علمی‌ها به عنوان اعضای اصلی کمیته سنجش مدرسین استفاده کنند.
کیانی از تصویب 26 برنامه درسی بازنگری شده خبرداد و گفت: تمام برنامه‌‌های‌ جدید از اوایل شهریور 98 در سامانه آموزشی «ناد» بارگزاری می‌شود تا دانشجویان ورودی جدید با این برنامه‌ها آموزش‌های لازم را فرا گیرند. وی خاطرنشان کرد: امسال 11 متغیر کمی‌با عنوان منشور کیفیت در حوزه آموزش تدوین شده که همه این‌ها در نرم افزار تعریف می‌شود و براساس آن یکی از این متغیرها این است که استادهای موظفی، سه روز در هفته و استادان مدعو نیز در یک روز می‌توانند تدریس داشته باشند که معتقدیم این از متغیرهای کمی‌حداقل است که می‌تواند به کیفیت تبدیل شود.
کیانی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که برخی رشته‌ها ساماندهی و ادغام شوند، افزود: این مهم همت عمومی‌ و فرهنگی را می‌طلبد، ساماندهی رشته‌ها یک اصل بوده و جراحی سنگین و هزینه به دنبال دارد، اما باید انجام شود. مشاور آموزشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به برنامه‌‌های‌  آموزشی این دانشگاه در بخش بین‌الملل نیز اشاره کرد و افزود: در بازدید که از دانشگاه پیتشت رومانی داشته و با مسئولان این دانشگاه نیز مذاکره داشتیم برای اعزام 10 تا 15 نفر از اعضای هیئت علمی‌به این دانشگاه و آموزش تخصصی رشته مکانیک خودرو اعلام آمادگی شده است. کیانی گفت: همچنین به زودی نیز تعدادی از اعضای هیئت علمی‌به کشور آلمان اعزام می‌شوند تا  در رشته تأسیسات آموزش‌‌های‌ لازم را فرا گیرند.
در این نشست رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با عرض خیر مقدم به دکتر کیانی و اعضای هیئت علمی، به میزبانی شیراز در برگزاری دوره‌‌های‌ توانمندسازی اعضای هیئت علمی‌دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره‌‌های‌  آموزشی که در چهار مرحله برگزار شده و تا 9 مرداد ادامه دارد  اعضای هیئت علمی‌گروه‌‌های‌ عمران و مکانیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوره‌های توانمندسازی بازرسی جوش، آزمایشگاه مقاومت مصالح، برنامه‌ریزی فرآیند تولید و همچنین سیستم‌‌های‌ اندازه گیری شرکت می‌کنند.
دکتر محمدجامعی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه دوره‌‌های‌ کاربردی و عملی‌کاربردی در چند شرکت بزرگ صنعتی و واحدهای تولیدی صنعتی شیراز برگزار شده است.
براساس این گزارش، مشاور آموزشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در سفر یک روزه خود به شیراز از نمایشگاه دستاوردهای آموزشگاه‌های آزاد سازمان فنی‌وحرفه‌ای فارس که یک غرفه آن به آموزش‌های آزاد دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص داشت بازدید کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی