[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۸۱
  • دوره جدید

پروژه شهروندسپار عملیاتی شد ، روزنامه شیراز نوین

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرد: پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان‌های مسکونی که تفکیک اعیانی شده و دارای پایان‌کار هستند، هم اکنون وارد فاز اجرایی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مهندس جواد بهادری با بیان این‌که این پروژه برای اولین بار در کشور در شیراز اجرا می‌شود، گفت: با اجرای پروژه «شهروندسپاری» مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام به 48 ساعت کاهش می‌یابد و همه مراحل گرفتن استعلام توسط شهروند از طریق نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه انجام می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اضافه کرد: در وضعیت فعلی روند گرفتن پاسخ استعلام بین30 الی 40 روز طول می‌کشد و متقاضی باید ضمن مراجعه حضوری پاسخ استعلام را از شهرداری، ثبت اسناد و دفترخانه‌‌های‌ اسناد رسمی ‌پیگیری کند.
بهادری افزود: با توجه به بررسی انجام شده حدود ۸۷ درصد از کل درخواست‌‌های‌  شهروندان از شهرداری، پاسخ استعلام است که ۵۶درصد از آن مربوط به پاسخ استعلام آپارتمان‌های مسکونی است که با اجرای پروژه پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان‌های مسکونی که تفکیک اعیانی شده و دارای پایان‌کار هستند شاهد کاهش حجم بالایی از مراجعات خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه «شهروندسپاری» در شهرداری منطقه 4 در حال اجرا است، گفت: طی روزهای آتی این پروژه در شهرداری‌‌های‌ مناطق ۱، 6 و 10 آغاز به کار می‌کند. همچنین تلاش داریم طی امسال در کل مناطق 11 گانه شهرداری شیراز پروژه «شهروندسپاری» آپارتمان‌ها نهایی شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ثبت درخواست توسط متقاضی، اخذ تصدیق گواهی به صورت آنلاین، عدم نیاز به بازدید و مغایرت‌گیری را از جمله مزایای استعلام الکترونیک دانست.
بهادری خاطرنشان کرد: پروژه «شهروندسپاری» با هدف تسریع و تسهیل در انجام خدمات رسانی به شهروندان، عدم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، پرداخت عوارض و اخذ پاسخ استعلام به صورت آنلاین توسط متقاضی و ... طراحی و اجرا شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی