[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کباب مرغ سوخاری، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 80 دقیقه
 زمان پخت: 8 دقیقه

 مواد لازم برای 5 نفر
سینه مرغ: 600 تا 900 گرم
سس مایونز یا ماست چکیده: سه چهارم پیمانه
پودر سوخاری: 1 پیمانه
پودر آویشن: 1 قاشق چای‌خوری
روغن مایع کانولا یا زیتون برای سرخ کردن
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
سیخ کبابی: 10 عدد

آیا دلتان جوجه کباب می‌خواهد؟ شاید هم هوس مرغ سوخاری کرده‌اید؟ چرا کباب مرغ سوخاری را امتحان نمی‌کنید؟ کباب مرغ سوخاری یا جوجه کباب سوخاری غذایی بسیار خوش طعم و فوق‌العاده برای موقعیت‌هایی است که هوس جوجه کباب کرده‌اید و به آتش و زغال دسترسی ندارید. با‌ این غذا هم مرغ سوخاری دارید و هم جوجه کباب! یک تیر و دو نشان. ‌این غذا به فر هم نیازی ندارد. فقط با چند تا سیخ چوبی و مقداری روغن به خوبی پخته می‌شود و حسابی خوش حالتان می‌کند.
اگر مقدار آرد سوخاری را بیشتر کنید، به راحتی یک جوجه سوخاری پفکی و بی‌نظیر خواهید داشت. همچنین اگر در فکر تهیه کردن یک غذای خاص و خلاقانه برای مهمانی هستید، کباب چوبی مرغ سوخاری می‌تواند جلوه جذابی به پذیرایی‌تان بدهد. امیدواریم از تهیه کردن ‌این غذا در کنار عزیزانتان لذت ببرید. با طرز تهیه کباب مرغ سوخاری در خدمت شما هستیم.

 طرز تهیه 
 مرحله اول
سینه مرغ را به قطعات کوچک با عرض 8 یا 10 سانتی‌متری برش بزنید. مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و با نمک، فلفل، آویشن و هر ادویه دلخواه دیگری طعم‌دار کنید. سس مایونز را به مرغ‌ها اضافه کنید و روی کاسه را با کیسه فریزر بپوشانید. به مدت یک ساعت مرغ را در یخچال بگذارید تا طعم ادویه‌ها به خورد مرغ برود.
 مرحله دوم
کاسه مرغ را از یخچال خارج کنید و مرغ‌ها را به سیخ بکشید. تکه‌های مرغ را طوری سیخ بگیرید که قسمت عریض همه آن‌ها در یک جهت قرار بگیرد و گوشت‌ها با فاصله بوده و خیلی به هم نچسبیده باشند. با‌ این روش پخت گوشت مرغ راحت‌تر خواهد بود.
 مرحله سوم
وقتی سیخ گرفتن تمام تکه‌های گوشت مرغ به پایان رسید، در یک بشقاب بزرگ یا سینی آرد سوخاری بریزید. سیخ‌های مرغ را در آرد سوخاری بغلتانید تا به خوبی از آرد پوشیده شوند.
 مرحله چهارم
در‌ این مرحله از تهیه کباب مرغ سوخاری باید یک ماهیتابه بزرگ و عمیق بردارید و داخل آن روغن بریزید. میزان ارتفاع روغن در ماهیتابه باید به حدی باشد که روی سیخ‌های مرغ را بپوشاند. وقتی روغن داغ شد، چند سیخ مرغ را هم‌زمان در روغن قرار دهید تا سرخ شود. هر از گاهی سیخ‌ها را بچرخانید تا تمام طرفین آن‌ها به طور کامل قهوه‌ای رنگ شوند.
 مرحله پنجم
وقتی مرغ‌ها آماده شدند، سیخ‌ها را روی دستمال یا حوله کاغذی بگذارید تا روغن‌شان گرفته شود.‌ این کار را برای همه سیخ‌ها ادامه دهید.
 مرحله ششم
سیخ‌های کباب مرغ سوخاری را در ظرف سرو بچینید و به همراه آب‌لیموی تازه و انواع سس و ترشی میل کنید.

 نکات کلیدی 
 اگر زمان طبخ ‌این غذا با زمان سرو شما فاصله دارد، می‌توانید برای گرم کردن مجدد کباب مرغ سوخاری از فر استفاده کنید.
 کباب مرغ سوخاری با سیخ چوبی تهیه می‌شود اما می‌توانید از هر نوع سیخ دیگری که در دسترس دارید، استفاده کنید.
 در‌ این دستور تهیه ما از گوشت سینه مرغ استفاده کرده‌ایم. شما می‌توانید کباب بال مرغ سوخاری را نیز به همین روش تهیه کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی