[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۲‌ایرانی مربیان سال ۲۰۲۲ آسیا شدند، روزنامه شیراز نوین

تسنیم/ شورای کشتی آسیا محمد بنا و پژمان درستکار را به عنوان برترین مربیان سال ۲۰۲۲ کشتی آسیا در دو رشته فرنگی و آزاد انتخاب کرد.
مسابقات کشتی قهرمانی آسیا روزهای اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت 1401 در اولانباتور مغولستان برگزار شد. تیم فرنگی ‌ایران که با هدایت محمد بنا در ‌این رقابت‌ها شرکت کرده بود، نتوانست عنوان قهرمانی سال‌های گذشته خود را تکرار کند.
این تیم با 4 طلای محمدرضا مختاری در 72 کیلو، رسول گرمسیری در 82 کیلو، ناصر علیزاده در 87 کیلو و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو و 2 برنز ‌ایمان محمدی در 63 و عارف حبیب‌اللهی در 77 کیلوگرم با 176 امتیاز نایب قهرمان شد، ‌این در حالی بود که قزاقستان با 2 طلا، 5 نقره و 2 برنز و مجموع 190 امتیاز بر سکوی نخست آسیا ‌ایستاد.
به نظر می‌رسد کسب چهار طلا و عملکرد بهتر تیم ‌ایران در مسابقات جهانی با وجود نایب ‌قهرمانی آسیا منجر به انتخاب دوباره محمد بنا به عنوان بهترین مربی سال 2022 کشتی آسیا شده است.
تیم کشتی آزاد هم با رحمان عموزاد خلیلی در 65 کیلو، یونس امامی ‌در 74 کیلو، علی سوادکوهی در 79 کیلو، امیرحسین فیروزپور در 92 کیلو، محمدحسین محمدیان در وزن 97 و یدالله محبی در وزن 125 کیلوگرم طلایی شد، داریوش حضرتقلی‌زاده در وزن 61 کیلوگرم نقره گرفت و محسن مصطفوی در وزن 86 کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید تا‌ این تیم با 6 طلا، یک نقره و یک برنز مقتدرانه قهرمان آسیا شود.
این عملکرد منجر به انتخاب پژمان درستکار به عنوان مربی برتر کشتی آزاد آسیا شد.
شورای کشتی آسیا در چند سال اخیر اقدام به انتخاب کشتی‌گیر و مربی برتر سال کرده که پیش از ‌این نیز محمد بنا و غلامرضا محمدی ‌این عنوان را در دو رشته فرنگی و آزاد به خود اختصاص داده بودند.
جایزه دلاری نیز برای عناوین برتر کشتی آسیا در نظر گرفته می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی