[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس هیئت ژیمناستیک استان فارس : برای بازی‌های آسیایی برنامه ویژه دارم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
سکاندار هیئت ژیمناستیک استان فارس، یکی از نوابغ ژیمناستیک جهان است! سعیدرضا کیخا که 6 حرکت ابداعی‌اش در فدراسیون جهانی ژیمناستیک به نام خودش به ثبت رسیده، حالا بیش از یک و نیم سال است که هدایت ژیمناستیک فارس را به عهده دارد. او هم‌زمان که به امورات ‌این رشته مادر در استان پهناور فارس رسیدگی می‌کند، در فکر تکرار افتخارآفرینی‌ها در بازی‌های آسیایی سال آینده نیز هست!
کیخا درباره عملکرد ژیمناستیک فارس در سال جاری گفت: ما تلاش کردیم که سطح کمی ‌و کیفی ژیمناستیک را تا حد امکان بالا ببریم. با برگزاری کارگا‌ه‌های دانش افزایی متعدد در بخش آقایان و خانم‌ها در شاخه‌های مختلف ژیمناستیک با استفاده از اساتید برجسته و با تجربه‌ای که داریم، مثل آقایان کوچکی، گلچین، قربانی و سایر عزیزان در شاخه‌های مختلف، سعی کردیم کمک کنیم به ارتقای سطح دانش مربیان و داوران فارس. 
وی افزود: در نیمه اول سال جاری، هشت کلاس داوری و مربیگری را زیر نظر فدراسیون ژیماستیک در استان فارس برگزار کردیم که دو اردو برای اولین بار در یکی از شهرستان‌های استان فارس یعنی آباده برگزار شد. تلاش داریم که با ‌این طرز فکر، سطح ژیمناستیک شهرستان‌ها را هم ارتقا بدهیم. در گذشته تمامی‌کلاس‌ها به صورت متمرکز در شیراز برگزار می‌شد ولی سعی کرده‌ایم ‌این روند را تغییر بدهیم و کلاس‌هایی که زیر نظر فدراسیون است را به شهرستان‌ها ببریم تا به آن‌ها برای ارتقاء سطح کیفی کارشان کمک شود.
کیخا ادامه داد: برای نیمه دوم سال، مجوز برگزاری 5 کلاس مربیگری را از فدراسیون گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها برگزار شده و 4 کلاس دیگر هم در ماه‌های آینده تا پایان سال برگزار می‌شود. همچنین مسابقات قهرمانی استان را داشتیم که در بخش هنری دختران و در بخش ریتمیک برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد. 
متولی ژیمناستیک فارس افزود: برای اولین بار در سطح استان و به همت کمیته ‌ایروبیک، آزمون‌های سطح بندی ‌ایروبیک را برگزار کردیم. آزمون سطح یک در دو مرحله برگزار شد و در شش ماهه اول سال با استقبال پرشوری از شهرستان‌ها مواجه شد. نزدیک به 150 ورزشکار در ‌این آزمون شرکت داشتند و در آزمون سطح 2 هم که در آذرماه برگزار شد، 133 ژیمناست از 13 شهرستان شرکت کردند. در مجموع استقبال چشمگیری شد و جا دارد که از مسئولان کمیته ‌ایروبیکِ هیئت ژیمناستیک استان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
وی در ادامه به موفقیت چشمگیر سه ژیمناست فارسی در مسابقات کشوری اشاره کرد و گفت: آقای حسین قانع در بخش جوانان با نمره 13.2 به مدال طلا دست یافت، آقای اصغر وفایی در رده سنی بزرگ‌سالان با نمره 13 طلا گرفت و آقای سعید الهی که در مسابقات استعدادهای برتر طی دو ماه گذشته توانسته بود سه مدال طلا به‌دست بیاورد، در ‌این رقابت‌ها به مدال ارزشمند برنز دست یافت.
کیخا ادامه داد: هفته گذشته در سالن ژیمناستیک استاد اعظمی ‌از ‌این ورزشکاران مدال آور و مربیان زحمتکش آن‌ها آقایان فریدون کوچکی و حمید قربانی، تجلیل کردیم. 
قهرمان بزرگ ژیمناستیک ‌ایران و آسیا در خصوص فعالیت حرفه‌ای خود نیز گفت: متأسفانه یک سال و نیم است که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و چند سرپرست در ‌این مدت عوض شده‌اند و هنوز از انتخابات ریاست فدراسیون خبری نیست. در ‌این مدت به خاطر ‌اینکه اعزامی‌ به مسابقات مختلف نداشته‌ایم، من هم نتوانستم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم اما به تلاشم ادامه می‌دهم تا برای بازی‌های آسیایی سال آینده بتوانم برای استان فارس و کشور افتخار آفرینی کنم. 
سعیدرضا کیخا در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: ما به غیر از مسائل تخصصی ژیمناستیک و بخش حرفه‌ای و قهرمانی، در بخش همگانی هم فعال هستیم و برنامه‌های مختلفی داریم. در همین راستا، در ماه جاری جشنواره کودکان زیر 6 سال را خواهیم داشت که مختص حرکات پایه ژیمناستیک است و همچنین برگزاری جشنواره «ژیمناستیک برای همه» را هم در اسفندماه، در دستور کار داریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی