[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۵۳۱
  • دوره جدید

ابلاغ سند تحول روابط‌عمومی دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل روابط‌ عمومی استانداری فارس با تأکید بر ضرورت توانمندسازی روابط‌عمومی‌ها و همکاری پایدار با رسانه‌ها، گفت: شیراز به‌عنوان مرکز سیاسی استان، ظرفیت آن را دارد که به «شهر رسانه‌ای ایران» تبدیل شود.
محمدجواد برزگر در نشست هیئت‌رئیسه روابط‌ عمومی دستگاه‌های اجرایی استان فارس، با اشاره به لزوم تبیین درست برنامه‌ها و دستاوردهای دولت، گفت: اخبار و محتوا پس از تولید باید در یک شبکه اطلاع‌رسانی و ارتباطی هدفمند و متناسب با جامعه آماری هدف منتشر شود. وی با بیان اینکه بخشی از ناکارآمدی‌های روابط‌عمومی‌ها به ساختار اداری برمی‌گردد، اظهار کرد: آسیب‌شناسی‌های اخیر نشان می‌دهد ضعف‌های موجود الزاماً ناشی از افراد یا مدیران نیست؛ بلکه ریشه در ساختار اداری دارد.
او تحول در ساختار اداری را زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و اثربخشی دانست و افزود: بودجه و اعتبارات، تشکیلات، برنامه، مدیریت و منابع انسانی پنج مؤلفه اساسی در ساختار روابط‌عمومی‌ها هستند که برای بهبود عملکرد باید به‌طور هم‌زمان موردتوجه قرار گیرند. مدیرکل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس با اشاره به ابلاغ کلیات سند توسعه‌ای برنامه تحول روابط‌عمومی دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی فارس، گفت: اجرای این برنامه می‌تواند بسیاری از مشکلات عمدتاً ساختاری روابط‌عمومی‌ها را با اصلاحات تدریجی برطرف کند و بهره‌وری عملکرد دستگاه‌ها را با ایجاد پیوند اجتماعی با مردم افزایش دهد. برزگر همچنین ارتقای جایگاه روابط‌عمومی‌ها به سطح مشاور راهبردی مدیران را از الزامات تحول دانست و تصریح کرد: این حرفه با اتکا به خرد جمعی و ارتباط مستمر با جامعه می‌تواند شبکه‌ای مردمی در کنار دولت ایجاد کند و در نظام حکمرانی کشور نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد. وی یکی دیگر از دستاوردهای اجرای این برنامه را تقویت جایگاه رسانه‌ای شیراز عنوان کرد و گفت: مرکز سیاسی استان این قابلیت را دارد که به «شهر رسانه‌ای ایران» تبدیل شود و پیش‌نیاز تحقق آن توانمندسازی روابط‌عمومی‌ها و ایجاد همکاری پایدار با رسانه‌های رسمی و فعالان مجازی است. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی بر ضرورت تقویت نگاه ملی و استانی در عرصه خدمت‌رسانی تأکید کرد و گفت: برنامه‌محوری و فرهنگ کار گروهی می‌تواند راندمان روابط‌عمومی‌ها را افزایش دهد و با همکاری رسانه‌ها و فعالان مجازی، زمینه‌ساز تحول و پویایی در این حوزه شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی