[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امضای قرارداد نفت مناطق مرکزی ایران و یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، روزنامه شیراز نوین

پروژه بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار با 22میلیون یورو ارزش سرمایه‌گذاری طی امضای یک قرارداد میان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت توربو کمپرسور نفت (OTC) در شیراز کلید خورد. به گزارش اقتصاد آینده نیوز، مدیرعامل این شرکت گفت: با اجرای پروژه بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار و جایگزینی بخشی از تجهیزات از طریق خدمات مهندسی خرید و تأمین کالا، نصب، ساخت، اجرا و راه‌اندازی با هدف نگهداشت تولید پایدار به مدت هفت سال و افزایش فشار از 20 به 83 بار، ضریب بازیافت از 68 به 87 درصد ازدیاد می‌یابد.
مهندس مهدی حیدری افزود: با اجرای این پروژه طی مدت زمان 18 ماه، ظرفیت تولید روزانه گاز این میدان 18میلیون مترمکعب و مایعات گازی سه‌هزار بشکه تثبیت می‌یابد.
حیدری با تأکید بر ضرورت فشارافزایی میدان گازی نار، گفت: با ابتکار متخصصان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و جایگزینی بخشی از تجهیزات شامل چهار ردیف توربو کمپرسور، سیستم‌های کنترلی و... ازدیاد برداشت این میدان با تکنولوژی کاملاً ایرانی انجام شده و از خروج حدود 700میلیون یورو ارز از کشور پیشگیری شده است. مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اظهار داشت: با اجرای این پروژه علاوه بر بومی‌سازی دانش فنی، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و تقویت ساخت داخل، تأمین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم نیز برای مدت هفت سال تضمین می‌شود. میدان گازی نار یکی از میدان‌های گازی مهم مناطق خشکی ایران است که در حوزه جغرافیایی شهرستان جم در استان بوشهر قرار دارد و راهبری آن توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، یکی از سه شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام می‌شود. در حاشیه این آیین، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه فارس گفت: «نفت مرکزی و شرکت‌های تابعه پذیرای اصحاب رسانه در ۱۶ استان در گستره عملیاتی نفت مناطق مرکزی ایران هستیم.»
مهندس حیدری در حاشیه آیین امضای قرارداد بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار و در جمع خبرنگاران حاضر در این مراسم، گفت: نفت مناطق مرکزی ایران در بازتعریف برنامه‌های رسانه‌ای خود از هر رسانه‌ای که بتواند کارها و فعالیت‌های سرمایه‌های انسانی این شرکت در مناطق عملیاتی را بازتاب دهد، استقبال می‌کند. او با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، افزود: فضاهای صنعتی، فنی و عملیاتی نفت مناطق مرکزی ایران به دلیل تمرکز بر روی حوزه وظایف خود ارتباط کمتری با رسانه‌ها دارند، اما در بازتعریف جدید ارتباطات برون‌سازمانی و ارتباطات رسانه‌ای این شرکت از حضور رسانه‌ها در سطح این شرکت استقبال می‌کنیم.
وی ضمن تشکر از تلاش‌های اصحاب رسانه، اضافه کرد: بازوهای رسانه‌ای کشور در همه حوزه‌های صنعتی به ویژه در صنعت نفت همیشه همراه ما بوده اند و ما امیدواریم این همکاری‌ها به شکل دوسویه ادامه یابد. حیدری در پایان از برگزاری تورهای صنعتی ویژه خبرنگاران با هدف تحکیم روابط دوسویه با رسانه‌ها و بازتاب بیشتر تلاش‌های سرمایه‌های انسانی صنعت نفت 
خبر داد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی