[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۵۳۳
  • دوره جدید

شهرداری شیراز از پیشکسوتان این عرصه تقدیر کرد، روزنامه شیراز نوین

شیراز میزبان آیین هم‌اندیشی پیشکسوتان و فعالان حمل‌ونقل شهری شد؛ رویدادی که با هدف پیوند تجربه نسل‌های پیشین با نوآوری‌های روز و قدردانی از نقش‌آفرینان عرصه جابه‌جایی شهری در توسعه زیرساخت‌ها برگزار شد.
آیین صمیمی گفت‌وگوی میان نسل‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهری، با شعار «از اندیشه تا نوآوری» و با حضور جمعی از مدیران ارشد، پیشکسوتان و فعالان این عرصه برگزار شد. 
در این آیین، مدیران پیشین حوزه‌های حمل‌ونقل، ترافیک، اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و پایانه‌ها در کنار مسئولان کنونی، خاطرات و دیدگاه‌های خود را در مسیر بهبود شبکه جابه‌جایی شهری به اشتراک گذاشتند. 
 حمل‌ونقل، شاخص توسعه‌یافتگی 
محمدحسن اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز، حمل‌ونقل را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی دانست و اظهار داشت: در جهان امروز، سیستم‌های ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی از ارکان پیشرفت کشورها محسوب می‌شوند. 
او با اشاره به ظرفیت‌های فعلی متروی شیراز افزود: خط یک مترو از میدان الله تا میدان احسان به‌طول نزدیک به
۲۵ کیلومتر روزانه ۱۲۰هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند. 
اسدی بیان کرد: خط ۲ از قهرمانان تا میدان امام‌حسین(ع) تکمیل‌شده، اما به دلیل کمبود واگن، فاصله حرکت قطارها بین نیم تا سه‌چهارم ساعت بوده و زمان بهره‌برداری روزانه به چهار تا پنج ساعت محدود است. 
 برنامه‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری 
جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، هم با اشاره به طرح پیشنهادی نوسازی ناوگان شهری گفت: پیشنهاد ما این است که با ایجاد مشوق‌هایی برای سپرده‌گذاری ارزی، امکان واردات خودرو بدون پرداخت حقوق ورودی فراهم شود. 
وی توضیح داد: این طرح باید خودروهای سواری، وسایل حمل‌ونقل عمومی و ماشین‌آلات راه‌سازی را شامل شود. اگرچه کلیات آن پذیرفته‌شده، اما به دلیل عدم ارتباط مستقیم با قوانین موجود، لازم است در فرایندهای دیگری پیگیری شود. 
 زیرساخت‌ها و چالش‌های پیش ‌رو 
محمد فرخ‌زاده، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، نیز با اشاره به اقدامات انجام‌شده اظهار کرد: نصب دوربین‌های پایش آلایندگی در سطح شهر آغازشده، اما آغاز رسمی طرح نیازمند مجوز شورای تأمین است. 
او خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز با هزینه‌ای معادل ۵۰میلیون یورو وظایف دولت در حوزه حمل‌ونقل ریلی را انجام داده است. ادامه این مسیر منوط به لغو انحصار خرید واگن و مشارکت ملی برای تأمین بخشی از هزینه‌ها است. 
به گفته فرخ‌زاده، شهرداری به‌طور هم‌زمان توسعه معابر، احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح، تملک اراضی و اخذ مجوزهای کمیسیون‌های مختلف را پیش می‌برد و این نشان می‌دهد که این مجموعه اهل کار و تلاش است. 
 نقش کلیدی حمل‌ونقل در زندگی روزمره 
رامین طالبی، سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز، با اشاره به حجم جابه‌جایی مسافران در سطح شهر گفت: روزانه بیش از ۴۰۰هزار سفر توسط ناوگان اتوبوس و تاکسی انجام می‌شود و این آمار شامل بخش ریلی نیست. او تأکید کرد: اهمیت این خدمات به حدی است که توقف حتی یک‌ساعته حمل‌ونقل شهری، زندگی تمام اقشار را مختل می‌کند و این حوزه را به بخشی جدایی‌ناپذیر از مدیریت شهری تبدیل کرده است. 
بنابراین گزارش، نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان و فعالان حمل‌ونقل شهری در شیراز، فرصتی برای تجلیل از سرمایه‌های انسانی و تبادل‌تجربیات ارزشمند بود. این رویداد، گامی در جهت هم‌افزایی نسل‌ها و بهره‌گیری از اندیشه‌های کهنه و نو برای ساخت آینده‌ای کارآمدتر در شبکه جابه‌جایی شهر به شمار می‌آید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی