[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه تخم‌مرغ ابری، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 4 دقیقه
 زمان پخت: 6 دقیقه

 مواد لازم برای 4 نفر
تخم‌مرغ: 4 عدد
پنیر پارمزان: یک‌چهارم پیمانه

تخم‌مرغ ابری می‌تواند یک صبحانه بسیار شیک و قشنگ باشد یا تزیینی برای روی همبرگر؛ در هر صورت محشر است. ابر پف‌کرده‌ای از سفیده تخم‌مرغ و خورشید درخشان زرده تخم‌مرغ وسطش، بدون اینکه نیاز به شابلون ابری باشد. در ضمن حتی به نمک و روغن هم احتیاجی نیست. پنیر پارمزان علاوه بر اینکه بافت سفیده را کرم‌دار می‌کند، نمک تخم‌مرغ ابری را هم تأمین می‌کند و با پخت تخم‌مرغ در فر دیگر نیازی به روغن هم نیست.
اگر دوست داشته باشید زرده سفت شود، آن را مدت بیشتری در فر نگه داشته و در غیر این صورت زرده را مدت کمتری در فر قرار می‌دهید. تصورش را بکنید: تخم‌مرغ ابری زیبا که رویش تره یا جعفری خرد شده و فلفل و پنیر پاشیده شده است و شما نان ترد و داغ را برمی‌دارید و در زرده فرو می‌برید و نوش جان می‌کنید! واقعاً فوق العاده است. البته این‌ها دیگر بسته به سلیقه شما دارد. در تزیین تخم‌مرغ و ادویه آن آزاد هستید. هرچند که تخم‌مرغ ابری به خودی خود و بدون هیچ چیز اضافه‌ای هم یک صبحانه معرکه است.

 طرز تهیه 
اول از همه کاسه همزن یا یک کاسه فلزی بزرگ را همراه با پره‌های همزن در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. کف سینی فر کاغذ روغنی بکشید و آن را کنار بگذارید. حال وقت آن است که تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و سفیده‌ها و زرده‌ها را از هم جدا کنید. سفیده‌ها را در کاسه خنک شده بریزید و هرکدام از زرده‌ها را در یک فنجان جدا از هم بریزید؛ یعنی در چهار فنجان. سپس با استفاده از دور تند همزن سفیده‌ها را بزنید. این کار را می‌توانید با همزن دستی هم انجام دهید ولی مدت بیشتری طول می‌کشد و باید خیلی تند هم بزنید. هدف این است که سفیده به قدری سفت شود که وقتی همزن را بیرون می‌آورید قله تیزی مشاهده کنید. وقتی سفیده آماده شد، بلافاصله پنیر پارمزان را اضافه کنید و مواد را با قاشق زیر و رو کنید تا مخلوط شوند. حالا سفیده ر ا به چهار قسمت تقسیم کنید و به شکل چهار ابر کوچک خوش و خندان روی کاغذ روغنی بریزید. وسط هر ابر یک گودال برای خورشیدش ایجاد کنید. اگر می‌خواهید زرده‌ها نسبتاً سفت باشند، در همین مرحله آنها را وسط ابرها بگذارید و سینی را به مدت ۶ دقیقه در فر قرار دهید تا تخم‌مرغ ابری آماده شود. اگر می‌خواهید زرده نسبتاً شل باشد سفیده را ۳ دقیقه به تنهایی در فر بگذارید. آن را از فر خارج کنید و بعد از گذاشتن زرده‌ها ۳ دقیقه دیگر در فر قرار دهید.

 نکته کلیدی 
 لازم به ذکر دو نکته است؛ نخست اینکه سعی کنید تخم‌مرغ‌ها را هم سایز انتخاب کنید. البته بیشتر سایز زرده مهم است. فراموش نکنید زرده‌ها قرار است نقش خورشید را بازی کنند و سفیده‌ها نقش ابر را. نمی‌خواهیم یک ابر خیلی کوچک داشته باشیم و یک خورشید خیلی بزرگ. دوم اینکه سعی کنید پنیر پارمزان را 
رنده‌شده نخرید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی