[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رین‌های فوتبال زنان در پایان نیم‌فصل نخست، روزنامه شیراز نوین

نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال زنان ایران به پایان رسیده و هفته آینده ادامه رقابت‌ها در نیم‌فصل دوم آغاز می‌شود.
به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال زنان ایران در نیم‌فصل نخست در اوج هیجان و جذابیت به پایان رسید؛ آن ‌هم در شرایطی که نمایندگان استان کرمان به مانند فصول گذشته در قامت 2 تیم مدعی حاضر شدند و تا روز پایانی نیم‌فصل اول، رقابت پایاپای و نزدیک داشتند و در کنار شهرداری سیرجان و خاتون بم، سپاهان اصفهان هم در قامت یک مدعی قهرمانی قد علم کرد و توانست در کورس مدعیان خود را جای دهد تا رقابت اصلی قهرمانی میان این 3 تیم مدعی و پرستاره دنبال شود.
شهرداری سیرجان نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال زنان را با عنوان صدرنشینی به پایان برد. شاگردان مریم جهان‌نجاتی هیچ باختی را در نیم‌فصل اول متحمل نشدند و با کسب 8 پیروزی و یک تساوی، توانستند در بالاترین رتبه جدول به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان بدهند. سیرجانی‌ها در 9 بازی، 34 گل زدند و فقط 5 بار دروازه‌شان باز شد تا با 25 امتیاز و تفاضل 29+ صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان بمانند.
شاگردان جهان‌نجاتی در حالی صدرنشین نیم‌فصل نخست شدند که برتری‌شان نسبت به تیم هم‌استانی فقط 4 گل بود! خاتون بم با طی کردن روندی مشابه شهرداری سیرجان، در 9 بازی توانست 26 گل بزند و فقط یک‌بار دروازه شاگردان مرضیه جعفری باز شد تا با 25 امتیاز و تفاضل 25+ خاتون بم در رتبه دوم به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان بدهد. سپاهان اصفهان که در رتبه سوم به کار خود در نیم‌فصل اول پایان داد، با هدایت مریم ایراندوست در 7 بازی تیم برنده بود و در 2 دیدار سرنوشت‌ساز مقابل شهرداری سیرجان و خاتون بم متحمل شکست شد تا شاگردان ایراندوست با 21 امتیاز در فاصله 4 امتیازی تا صدر جدول به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهند.افسانه چترنور ستاره بی‌چون‌وچرای شهرداری سیرجان در نیم‌فصل نخست بود؛ مهاجم 24ساله‌ای که سابقه گلزنی برای تیم شهرداری سیرجان در رقابت‌های آزمایشی لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد و در فصل جاری توانسته بالاتر از ستارگان نامداری چون زهرا قنبری و هاجر دباغی صدرنشین جدول گلزنان باشد و در 9 مسابقه، 14 بار برای شهرداری سیرجان گل بزند.
سیرجانی‌ها جدول گلزنان را قُرق کرده‌اند و رتبه دوم برترین گلزنان پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان هم در اختیار دیگر ستاره شهرداری سیرجان، یعنی شبنم بهشت است. بهشت در 9 بازی، 9 گل برای تیمش زده و دومین گلزن برتر فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان به شمار می‌رود. هاجر دباغی با 9 گل مشترکاً با شبنم بهشت در رتبه دوم قرار دارد و زهرا قنبری هم با به ‌ثمر رساندن 7 گل زده در جایگاه چهارم برترین گلزنان ایستاده است. 
شاگردان مرضیه جعفری در 3 بازی از 9 بازی خود در نیم‌فصل نخست به میدان نرفتند. البته بمی‌ها مشکلی برای برگزاری دیدارهای خود نداشتند اما در نقطه مقابل، تیم‌های بادرود تهران، زارع باتری سنندج و کیان نیشابور حاضر به رویارویی با پرافتخارترین تیم فوتبال زنان ایران در نیم‌فصل نخست نشدند تا 9 امتیاز بی‌دردسر به حساب خاتون واریز شود. بمی‌ها البته به نوعی از عدم برگزاری‌های خود متضرر هم شده‌اند؛ چون رویارویی با تیم‌های کم‌نام‌ونشان می‌توانست برتری‌های پرگل برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و همین مسئله می‌توانست به صدرنشینی شاگردان جعفری در پایان نیم‌فصل نخست کمک کند؛ اما با این‌حال، عدم حضور رقبا در میدان باعث شد تا 9 امتیاز بدون انجام حتی یک دقیقه بازی به اندوخته امتیازات خاتون در لیگ پانزدهم اضافه شود و نکته دیگر گل‌های خورده بمی‌ها بود که بعد از 9 بازی در عدد یک باقی مانده است.سپاهان اصفهان با هدایت مریم ایراندوست تیمی متحول شده نسبت به فصول گذشته خود را نشان داد و عطش گلزنی بالای شاگردان ایراندوست باعث شد تا آن‌ها قاطع‌ترین بردهای لیگ پانزدهم را به نام خود ثبت کنند و در کنار ارائه نمایش‌های زیبا بتوانند عملکردی فوق‌العاده را هم از خود به جای بگذارند.
طلایی‌پوشان اصفهانی در 2 بازی متوالی مقابل کیان نیشابور و بادرود تهران موفق شدند با برتری 10 بر صفر از میدان مسابقه خارج شوند تا نتایجی فوق‌العاده در کارنامه شاگردان ایراندوست به‌ثبت برسد و آن‌ها بتوانند با وجود ناکامی در رسیدن به صدر جدول در پایان نیم‌فصل نخست، عنوان قاطع‌ترین بردهای نیم‌فصل نخست را از آن خود کنند.
استقلال و پرسپولیس قرار بود در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان وارد عرصه تیمداری شوند، اما با وجود تأکید حمید سجادی وزیر ورزش ‌و جوانان، رؤیای حضور سرخابی‌ها در فوتبال زنان محقق نشد و با وجود طرح وعده‌های مختلف از سوی مدیران 2 باشگاه، لیگ پانزدهم در غیاب استقلال و پرسپولیس آغاز شد و بادرود تهران که فصل گذشته در لیگ یک حضور داشت، توانست با صعود به لیگ برتر تنها نماینده استان تهران در لیگ برتر فوتبال زنان باشد.
بادرودی‌ها در طول 9 هفته مسابقات نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال زنان، در یک بازی حضور پیدا نکردند و در 8 بازی دیگر، 27 بار دروازه‌شان باز شد تا در مجموع، با دریافت 30 گل و به ‌ثمر رساندن تنها یک گل، بادرود تهران بدون کسب امتیاز و با قبول 9 باخت متوالی، قعرنشین لیگ برتر فوتبال زنان در نیم‌فصل نخست باشد!
نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال زنان ایران از دوشنبه هفته جاری (12 دی‌ماه) آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین مسابقه هفته دهم و آغازین نیم‌فصل دوم، شهرداری سیرجان باید در خانه مقابل سپاهان اصفهان قرار گیرد و خاتون بم هم در تهران میزبان تیم قعرنشین بادرود است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی