[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توقف دوباره فجر در خانه سه پله صعود با پنالتی دقیقه ۹۲، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
فجر که تا دقیقه 92 بازی دیروز در رتبه ششم جدول قرار داشت، با یک ضربه پنالتی دیرهنگام، سه پله صعود کرد و نیم فصل را در رتبه سوم به پایان رساند.
در هفته هفدهم و پایانی نیم فصل اول رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور، عصر دیروز یک دیدار در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد و در پایان دو تیم فجرشهیدسپاسی شیراز و مس شهربابک به تساوی یک - یک رضایت دادند.
ترکیب فجرشهیدسپاسی: یوسف بهزادی، محمد امیدی‌فر، داوود رجبی، محمد آژیر، محمدرضا خدری، مجید تاجیک، سعید زارع، محمدعرفان معصومی، رضا خانی، حسین مهربان، علی آل‌کثیر.
ترکیب مس شهربابک: مسلم حق‌شناس، امیرمحمد پناهی، وحید خشتان، پویا سیف پناهی، محمد آشتیانی، محمدرضا فیروززاده، محمدجواد پورعوض، حمدالله ابدام، علیرضا ارجمندیان، علی نبی‌زاده، سامان مهرابی‌زاده.
نیمه اول شاهد یک بازی بسیار سرد و بی‌کیفیت از سوی هر دو تیم بودیم و در حالی که به نظر می‌رسید ‌این نیمه بدون گل به پایان برسد، محمد آشتیانی مدافع پیش تاخته شهربابکی‌ها، روی ارسال علیرضا ارجمندیان و با ضربه سر دروازه میزبان را فرو ریخت. بدین ترتیب شاگردان وحید رضایی نیمه نخست را با برتری یک گله به پایان رساندند؛ نتیجه‌ای که حفظ آن، نماینده شهربابک را در پایان نیم فصل بالاتر از نماینده شیراز قرار می‌داد.
در ابتدای نیمه دوم رجب‌زاده دست به دو تغییر زد و حمید ملکی و ابوالفضل بابایی را به‌جای رضا خانی و حسین مهربان وارد بازی کرد.
فجر در نیمه دوم توپ و میدان را در اختیار داشت ولی کمتر توانست موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه حریف ‌ایجاد کند. در دقیقه 48 ضربه مدافع مس می‌رفت وارد دروازه‌ این تیم شود اما توپ به کرنر رفت. پنج دقیقه بعد حرکت زیبای ارجمندیان و ضربه او می‌رفت وارد دروازه شود اما یوسف بهزادی توپ را به کرنر فرستاد.
در دقیقه 54 ضدحمله سریع فجری‌ها با پاس بابایی به سعید زارع همراه شد اما او ضربه خوبی به توپ نزد و ‌این موقعیت از دست رفت. یک دقیقه بعد، باز هم همکاری همین دو نفر باعث خلق موقعیت برای فجر شد اما مسلم حق شناس زودتر از بابایی به توپ رسید و توپ را جمع کرد.
در دقیقه 71 داور مسابقه دستور به یک ضربه آزاد غیرمستقیم به سود فجری‌ها داد اما محمد امیدی‌فر توپ را به صورت مستقیم وارد دروازه حریف کرد. بدین ترتیب ‌این گل زیبا توسط داور مسابقه مردود شد و اعتراض فجری‌ها را در پی داشت.
در دقیقه 75 شوت زمینی علی آل کثیر در اختیار مسلم حق شناس قرار گرفت و تا دقیقه 90 فجری‌ها دیگر نتوانستند موقعیتی روی دروازه میهمان سفیدپوش خود خلق کنند.
اما در دقیقه 90 ضربه قیچی برگردان علی آل کثیر به دست مدافع شهربابک برخورد کرد و داور دستور به ضربه پنالتی داد. محمدرضا خدری پشت توپ قرار گرفت و در دقیقه 92 توپ را وارد دروازه مس کرد.
فجر در دقایق باقی مانده از وقت تلف شده نیز دو حمله جدی روی دروازه حریف خود ترتیب داد تا به گل پیروزی برسد اما در ‌این امر ناکام شد. 
در پایان مسابقه شاهد اعتراض مکرر و شدید کادرفنی هر دو تیم به داوران مسابقه بودیم.
بدین ترتیب فجر توانست با استفاده از شکست تیم‌های خیبر خرم آباد و پارس جنوبی جم در دیدارهای هم‌زمان، با 26 امتیاز به رتبه سوم جدول صعود کند و نیم فصل را با رتبه خوبی به پایان برساند. فجر در حالی به ‌این رتبه دست یافت که در هفت دیدار اخیر خود تنها یک پیروزی کسب کرده است.
تیم‌های شمس آذر قزوین با 34 و سایپا تهران با 29 امتیاز در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی