پروژه راهآهن گلگهر- شیراز، کلید اتصال شبکه ریلی جنوب، روزنامه شیراز نوین
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام بررسی آخرین وضعیت اجرایی قطعه سوم پروژه راهآهن گلگهر- شیراز، گفت: این مسیر ۳۴۵ کیلومتری نقش مهمی در اتصال شبکه ریلی استانهای کرمان و فارس و بهبود جابهجایی بار و مسافر خواهد داشت.
هوشنگ بازوند دوشنبه در جریان بازدید نایبرئیس مجلس شورای اسلامی، از آخرین وضعیت اجرایی پروژه راهآهن گلگهر- شیراز در شهرستان فسا با اشاره به جایگاه راهآهن گلگهر- شیراز به عنوان یکی از پروژههای بزرگ ملی در جنوب کشور، اظهار کرد: این خط از ایستگاه گلگهر سیرجان در محور دوخطه بافق- بندرعباس آغاز شده و با عبور از مناطق قطرویه، نیریز، استهبان، فسا و سروستان به ایستگاه گشنکان در مسیر راهآهن شیراز- بوشهر- عسلویه متصل میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان جزئیات فنی پروژه، خاطرنشان کرد: از مجموع مسیر یادشده، حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان کرمان و ۳۱۵ کیلومتر در استان فارس قرار دارد و طرح بهصورت تکخطه در چهار قطعه مطالعاتی طراحی شده است.
اتصال داراب به شبکه ریلی و توسعه منطقهای
بازوند در ادامه از برنامهریزی برای توسعه زیرساختهای ریلی استان فارس خبر داد و گفت: اتصال آنتنی داراب به خط در دست احداث گلگهر- نیریز- شیراز به عنوان گزینه بهینه برگزیده شده است.
وی افزود: این مسیر به طول ۱۲۶ کیلومتر در سه قطعه طراحی شده و از ایستگاه خرمنکوه آغاز میشود تا شهرستانهای داراب، فسا و زریندشت را تحت پوشش قرار دهد.
وی تأکید کرد: اجرای این پروژه علاوه بر تقویت سهم حملونقل ریلی در جابهجایی مواد معدنی جنوب کشور، به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن منطقهای نیز منجر خواهد شد.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین