[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۲۵
  • دوره جدید

طرز تهیه اوتمیل، روزنامه شیراز نوین

مواد لازم
بلغور جو دو سر: 1 پیمانه
شیر: 1 پیمانه
آب: 1 پیمانه
نمک: یک هشتم قاشق چایخوری
دارچین: یک دوم قاشق چایخوری
عسل: به میزان لازم

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به تغذیه و سلامت بدنتان اهمیت زیادی می‌دهید و همیشه به فکر سالم غذاخوردن و تناسب اندام هستید. شاید هم تلاش زیادی برای داشتن اندام متناسب کرده باشید و رژیم‌های متفاوت را امتحان کردید و حالا یا توانسته‌اید رژیم را حفظ کنید یا به هر دلیل نتوانستید با آن رژیم کنار بیایید. خوب می‌دانیم که رژیم گرفتن تنها در کنار فعالیت بدنی و ورزش کردن می‌تواند پاسخ درستی بدهد و این دو در واقع مکمل هم هستند تا شما را به هدفتان برسانند. اگر فعالیت بدنی خوبی در طی روز دارید و به دنبال غذای سالم و کم کالری و در عین حال انرژی زا هستید تا بتوانید تناسب اندامتان را حفظ کنید، امروز اوتمیل را به شما پیشنهاد می‌دهیم که غذایی است سبک و در عین حال سیر کننده و همچنین سرشار از مواد مغذی مثل فیبر و پروتئین که هر دو از مواد غذایی لازم برای داشتن رژیم غذایی مناسب و البته تناسب اندام هستند. حتماً الان می‌پرسید:
اوتمیل چیست؟
اوتمیل (oatmeal) در واقع جزو غلات است که شاید نام دیگر آن یعنی «بلغور جو دو سر» یا «جو دو سر پرک» را شنیده باشید. بلغور هم که می‌دانید از غلاتی مثل گندم و جو گرفته می‌شود که می‌شود انواع آش و سوپ و سالاد مثل تبوله را با آن تهیه و سرو کرد.
جو دو سر پرک یا همان اوتمل را از فروشگاه‌های مواد غذایی و عطاری‌ها به راحتی می‌شود تهیه کرد و آن را به صورت پخته در وعده‌های متعدد غذایی همراه مواد متعدد می‌توانید سرو کنید تا از خواص اوتمیل و مواد مغذی آن آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، روی و ویتامین‌هایی مثل ویتامین ب 1 بهره ببرید.

طرز تهیه
به اوتمیل ساده معمولاً فقط کمی ‌دارچین اضافه می‌شود؛ ولی شما می‌توانید به دلخواه مواد دیگری مثل دانه چیا هم به این صبحانه اضافه کنید تا مقوی تر بشود و محتوای بیشتری داشته باشد. در ضمن با تزیین اوتمیل با میوه‌های مختلف می‌توانید آن را برای بچه‌ها هم آماده کنید.
در ادامه مطلب، روش تهیه اوتمیل ساده خوشمزه را با هم می‌خوانیم و امیدواریم از تهیه  و خوردن این غذای رژیمی‌ و خوشمزه لذت ببرید.
مرحله اول
بلغور جو دو سر، شیر، آب و نمک و دارچین را در ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید.
مرحله دوم
اجازه دهید مواد اوتمیل ساده سه تا پنج دقیقه بجوشد و مدام هم بزنید تا سر نرود و بعد حرارت را کم کنید تا جو به خوبی بپزد؛ یعنی تا جایی که به خوبی غلیظ و ژله ای شود. (حدود سه تا پنج دقیقه کافی است)
مرحله سوم
مواد پخته شده را از روی حرارت بردارید و عسل را به آن بیفزایید و پس از سرد شدن سرو کنید.

نکات کلیدی
* این غذا را می‌توان با انواع میوه یا مغز‌های خشک و تازه مانند کشمش، موز، سیب، توت فرنگی، پسته، بادام و… مخلوط کنید تا غذایی مقوی‌تر داشته باشید.
* اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید به جای شیر گاو از شیر نارگیل، شیر سویا یا انواع شیرهای گیاهی برای پخت این غذا استفاده کنید.
* اوتمیل برای وعده صبحانه بسیار مناسب است و برای داشتن صبحانه رژیمی ‌و مغذی می‌توانید اوتمیل یخچالی را از شب قبل آماده کنید و روز بعد میل کنید.
* به جای عسل می‌توان از شیره انگور یا خرما استفاده کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی