فیبر نوری شیراز؛ تحول زیرساختی با نظارت مستمر، روزنامه شیراز نوین
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، در واکنش به گلایههای شهروندان شیراز از عملیات حفاری فیبرنوری و زمانبر شدن ترمیم معابر، گفت: ترمیم محل حفاریها بهدلیل مراحل مختلف، ازجمله بتنریزی، آبدهی و تثبیت این مراحل قبل از آسفالت شدن، زمانبر است. حمید سلیمانپور اجرای کلان پروژه فیبر نوری منازل و کسبوکارها در استان فارس را اتفاقی بسیار مهم در حوزه تأمین زیرساختهای ارتباطی پرسرعت و پایدار توصیف کرد و با اشاره به فرسودگی شبکه قدیمی سیم مسی و پیشرفت تکنولوژی، مهاجرت به فیبر نوری را امری ضروری دانست. وی ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت مشکلات و خرابیهای ناشی از عملیات عمرانی اجرای پروژه، درخواست کرد که شهروندان در این زمینه، مقداری تحمل کنند و بعد از آن طعم شیرین فناوری را خواهند چشید.
رئیس شورای راهبری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس درباره علت زمانبرشدن ترمیم آسفالت بعد از انجام عملیات حفاری فیبر نوری، گفت: ترمیم زمانبر است و مراحل مختلفی دارد؛ ابتدا حفاری انجام میشود، سپس داکتگذاری و لولهگذاری صورت میگیرد. فیبر نوری قرار داده میشود و بعد از آن لایههای مختلف بتنریزی و آب دادن باید انجام شود که زمانبر است. وی افزود: تیمهای نظارتی حوزه ارتباطی استان، مستمر بر مراحل مختلف اجرای این پروژه توسط اپراتورها نظارت میکنند تا این عملیات با کمترین زمان ممکن، کمترین خرابی و کمترین خسارت به مردم انجام شود.
سلیمانپور درخصوص گلایه برخی از شهروندان درخصوص سرقت کابلهای مسی و قطع شدن خطوط تلفن و اینترنت، تأکید کرد: تلاش بر این است، این مناطق در اولویت اجرای فیبرنوری منازل و کسبوکارها قرار گیرند تا بهصورت کامل مشکل سرقتها برطرف شود. نماینده ارشد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس در عین حال درخصوص تعهدات اپراتورها، تصریح کرد: اپراتورهایی که پروانه اجرای این کلان پروژه را دارند، ملزم هستند سه ماه قبل از اجرای کار در هر منطقه، از طریق نصب بنر، پلاکارد و ارسال پیامک اطلاعرسانی کنند و بههیچعنوان سرویس مشترک نباید بیشتر از ۲۴ ساعت قطع شود. سلیمانپور همچنین بیان کرد: اگر مشترک، سرویس (ADSL) هم دارد، قطع سرویس نباید بیش از ۴۸ ساعت طول بکشد و سپس در بستر فیبر نوری، همان سرویس باید فعال شود. به گزارش ایسنا، به نقل از روابطعمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در روز سهشنبه ششم آبان، رئیس شورای راهبری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، گفت: شهروندان شیرازی اگر شکایتی در ارتباط با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسبوکارها دارند و یا جایی قطعی طولانیمدت داشتند، میتوانند با شماره (۱۹۵) که سامانه رسیدگی به شکایات در حوزه ارتباطات است، تماس بگیرند و همکاران حوزه ارتباطی استان در کمترین زمان ممکن موارد را پیگیری و پاسخ میدهند.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین