[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صنعت گردشگری پیوست فرهنگی دارد، روزنامه شیراز نوین

شورای سیاست گذاری نمایشگاه‌های استان فارس با هدف انجام هماهنگی‌های نهایی برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی شیراز و به درخواست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ارسال دعوتنامه مورخ ۱۱ دی ماه سال جاری برای اعضای مؤثر جهت هماهنگی درون استانی در استانداری فارس 
تشکیل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده در این جلسه با اشاره به اهمیت هماهنگی بخش خصوصی و دولتی برای برگزاری این نمایشگاه از سازمان میراث فرهنگی خواست به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه در راستای برقراری این هماهنگی‌ها اقدامات را زودتر از روزهای آخر برگزاری نمایشگاه انجام دهد. معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه بخش اقتصادی استانداری با همراهی کامل برای برگزاری این نمایشگاه به رغم تقسیم وظایف همراهی کرده است، عنوان کرد: هم افزایی سایر بخش‌های اقتصادی استان از جمله اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، منطقه ویژه اقتصادی، صنوف گردشگری، بخش هنری اداره کل ارشد اسلامی و... در ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه گردشگری امری ضروری است.
فرخ‌زاده با اشاره به اینکه در اتاق بازرگانی و اتاق تعاون کمیسیون‌هایی با عنوان گردشگری فعالیت می‌کنند، از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و مدیرکل امور اقتصادی استانداری خواست ضمن برگزاری جلسه ای نسبت به تخصیص بیش از 1000 متر فضا هماهنگی‌های لازم را برای بهره‌گیری از ظرفیت این کمیسیون‌ها در نمایشگاه گردشگری انجام دهند.
توجه به انجمن‌های خاص از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، انجمن ام اس، انجمن نابینایان، انجمن اوتیسم و... و اختصاص غرفه به فعالیت‌های صنایع دستی این اقشار، موضوع دیگری بود که فرخ‌زاده بر لزوم انجام آن به عنوان کارکرد پراهمیت اجتماعی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد.
به اعتقاد قائم مقام استاندار فارس در شورای گردشگری استان، شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی می‌توانند با حضور در این نمایشگاه تجهیزات مختلف موردنیاز حوزه گردشگری را به فعالان این حوزه معرفی کنند؛ بنابراین هماهنگی‌های لازم برای حضور فعالان حوزه صنعت در این نمایشگاه با فضایی بیش از 500 متر باید از سوی این دو مجموعه انجام شود.
وی همچنین بر لزوم اختصاص غرفه ای برای حضور بیمه‌ها در نمایشگاه گردشگری تأکید کرد و در ادامه افزود: علاوه بر بانک گردشگری، غرفه ای نیز باید به سایر بانک‌ها برای معرفی تسهیلات تبصره 16 و 18 و سایر سپرده‌گذاری‌ها و مشارکت‌ها اختصاص یابد. او با اشاره به اینکه نباید جایگاه بانک‌ها در توسعه صنعت گردشگری را نادیده گرفت، اظهار کرد: یکی از اقدامات مؤثر در حوزه بانکداری گردشگری راه اندازی اولین توریست کارت در ترمینال خارجی فرودگاه شیراز است که امکان صدور عابربانک و تبدیل یورو، دلار و پوند به ریال را برای مسافران خارجی فراهم می‌کند. معاون استاندار فارس همچنین با تأکید بر فعالیت پلیس گردشگری در شیراز به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور، پیشنهاد کرد: فعالیت این مجموعه انتظامی نیز در نمایشگاه گردشگری به عنوان اولین استان کشور رونمایی شود.
فرخ‌زاده همچنین از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست علاوه بر موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه، هماهنگی‌های لازم برای حضور هنرمندان در این رویداد و معرفی آثار هنری برای استفاده در تأسیسات گردشگری همانند هتل، مراکز بومگردی و... را فراهم کنند. 
او معتقد است مجموعه‌های مختلف گردشگری از جمله هتل‌ها، نیازمند برخورداری از هنر این افراد به عنوان هویت فرهنگی ایران و استان فارس هستند و رویداد‌هایی همچون نمایشگاه گردشگری فرصتی مناسب برای برقراری پیوند بین فعالان این حوزه و هنرمندان استان است.
معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: برای مدیریت اقدامات ناهماهنگ همانند نمایشگاه‌های سال‌های قبل که مورد اعتراض متدینان شهر شیراز قرار گرفته، برگزاری رویداد‌های هنری در این نمایشگاه نیز باید با نظارت مستقیم و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و رویدادهای فرهنگی و هنری پس از اخذ مجوز از این مجموعه اقدام به برگزاری 
برنامه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی