[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعطای تسهیلات نویدبخش محرومیت‌زدایی است، روزنامه شیراز نوین

نشست هم اندیشی امور زمین و صدور سند روستایی با حضور مجیدی مدیرکل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، زمانی مدیرکل بنیاد استان فارس، حمیدی معاون عمران روستایی استان و مدیران شهرستان‌ها با هدف رفع مشکلات در سامانه‌ها و تبادل نظر اطلاعات دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مجیدی مدیرکل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این نشست بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای توسعه روستایی و محرومیت زدایی تأکید کرد و اظهار داشت: اعطای تسهیلات واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۲۰۰میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ساله و سود پنج درصد ابلاغ گردیده و برای این تسهیلات ضمانت سفته‌ای زنجیره‌ای سه نفره در نظر گرفته‌ شده و زمینه ساز توسعه دوچندان در روستاهاست.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستاهای کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است، خاطرنشان کرد که تعهدات این بنیاد ساخت سالانه ۲۰۰هزار مسکن روستایی است این تعهد طبق سال‌های گذشته در حال انجام است و با توجه به عملکرد خوب بنیاد مسکن، مأموریت ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر نیز برعهده‌ این بنیاد گذاشته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس هم در این نشست گفت: در ۲۰ سال گذشته در این استان ۲۶۰هزار واحد مسکونی روستایی از مجموع ۳۷۰هزار واحد مسکونی موجود که حدود ۶۹ درصد است، مقاوم سازی شده است. این شاخص مقاوم سازی فراتر از متوسط کشوری است. 
عطاءالله زمانی  افزود: اکنون ضمن انجام همین رویکرد برای تداوم مقاوم سازی روستایی مبنای کار این است که با روش‌های جدید مقاوم‌سازی‌ها ادامه یابد و مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان به گونه ای بهتر عملیاتی شود و آیین نامه‌های آن اجرایی گردد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، استقبال روستاییان از دریافت تسهیلات کم بهره و حتی تسهیلات بلاعوض را لازمه شتاب بخشی در مقاوم سازی مسکن روستایی دانست و گفت: روستاییان استقبال بیشتری کنند تا مقاوم‌سازی روستایی با سرعت بیشتری ادامه یابد. بنیاد مسکن علاوه بر تسهیلات مقاوم سازی، کمک‌های فنی و مهندسی هم به روستاییان ارائه می‌دهد تا شتاب بخشی بیشتری را در مقاوم سازی مسکن روستایی شاهد باشیم.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی