[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۲۹
  • دوره جدید

اوراق مشارکت مدد کند فاز یک خط ۲ به بهره‌برداری‌ می‌رسد، روزنامه شیراز نوین

عملیات اجرایی خط 2 قطار شهری شیراز با جدیت پیش‌می‌رود.مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با اعلام این که روزانه یکصدهزار مسافر در ابتدای مهرماه با استفاده از مترو جابجا شده‌اند، گفت: در حال حاضر نیز این تعداد کاهش چندانی نداشته و روزانه در حدود 90 هزار نفر از خدمات متروی شیراز بهره ‌می‌برند.
به گزارش شیراز نوین به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز حسن مرادی مدیر عامل این سازمان  به افزایش ترافیک شیراز در روزهای آغازین مهر اشاره کرد و و اضافه کرد: یکی از تمهیدات سازمان قطار شهری برای خدمات‌رسانی گسترده‌تر به شهروندان، سفر رایگان در 3 روز نخست این ماه با مجوز شورای اسلامی شهر بود.
وی به مقایسه آماری مسافران در مهر امسال و 2 سال اخیر پرداخت و افزود: در روزهای نخست مهر 96 به طور میانگین حدود 34 هزار نفر و سال گذشته حدود 70 هزار نفر برای سفرهای درون شهری از متروی شیراز استفاده کرده‌اند.
مرادی از ایستگاه‌های‌ زند و نمازی به عنوان پرترددترین ایستگاه‌های‌ مترو یاد کرد و ادامه داد: پیش‌بینی ‌می‌کنیم که ایستگاه وکیل نیز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
وی که اعتقاد دارد میزان رضایتمندی شهروندان از خدمات مترو قابل توجه است، اضافه کرد: جدا از فرم‌های‌نظرسنجی روابط عمومی، سایت سازمان و شبکه‌های‌مجازی نیز ارتباط مداوم شهروندان را با سازمان قطار شهری شیراز میسر کرده که طبق بررسی آنها تعداد انتقادهای مردمی بسیار موردی و ناچیز است.
مرادی یادآور شد: سرفاصله حرکت قطارها و تکمیل نبودن آسانسور و پله‌های‌برقی در برخی ایستگاه‌ها ‌از مواردی است که به صورت معدود مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.
وی با بیان این که در حال حاضر ظرفیت ناوگان بیشتر از یکصدهزار نفر در روز است، خاطرنشان کرد: قطار شهری شیراز با امکانات فعلی‌می‌تواند روزانه یکصد و 30 هزار مسافر را جابه‌جا کند.
این مقام مسئول با تأکید بر این که تأمین واگن، سازمان قطار شهری را در مضیقه قرار داده است، گفت: هفته گذشته معاون وزیر کشور نسبت به تأمین یک یا 2 قطار در آینده نزدیک قول مساعد داد که البته کافی نیست. مرادی کاهش سرفاصله حرکت قطارها را مستلزم تأمین واگن دانست و اضافه کرد: کاهش سرفاصله حرکت قطارها به کمتر از 5 دقیقه مستلزم تأمین 40 قطار است که بهره برداری از خط2 نیز به این مشکل دامن ‌می‌زند.
مقام ارشد قطار شهری شیراز با اشاره به این که فاز نخست خط دو با 3 ایستگاه تا 2 سال آینده به بهره‌برداری‌ می‌رسد، گفت: عملیات اجرایی خط 2 روند قابل‌ملاحظه‌ای‌ دارد و حفاری تونل‌ها‌ روزانه 30متر پیش روی دارد. مرادی با بیان این که قالب‌های‌بتنی نیز پس از حفاری تونل‌ها‌ جاگذاری ‌می‌شوند، افزود: در حال حاضر خط 2 با فروش اوراق مشارکت به لحاظ مالی وضعیت مناسبی دارد. 
وی اضافه کرد: تونل شماره یک خط 2 در خیابان انقلاب مقابل اداره کشاورزی و تونل شماره 2 این خط به نزدیکی میدان امیرکبیر رسیده است که پیشرفت خوبی محسوب ‌می‌شود.
مرادی با اشاره به این که مراحل اجرایی ایستگاه‌های‌خط 2 نیز آغاز شده است، ادامه داد: ایستگاه‌های‌قهرمانان و عدالت به مرحله فونداسیون رسیده‌اند.
وی با یادآوری این که ایستگاه‌های‌خط 2 در خیابان انقلاب به دلیل محدودیت‌های‌ترافیکی و تأسیساتی با شیوه زیرزمینی احداث ‌می‌شوند، گفت: از آنجا که این خیابان تنها شریان اصلی شمالی و جنوبی شیراز است، تلاش داریم ایستگاه‌ها‌را به صورت زیرزمینی احداث کنیم تا از وقفه‌های‌ترافیکی جلوگیری شود.
مرادی نسبت به تخصیص اعتبارات خط 2 در سال آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: اگر اوراق مشارکت بیشتری به این پروژه اختصاص داده شود فاز یک خط 2 به بهره برداری ‌می‌رسد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز به توسعه غربی خط یک نیز اشاره و اضافه کرد: برای اجرای این پروژه یک بسته مشارکتی یا سرمایه‌گذاری تهیه و با شرکت‌های‌متعددی مذاکره شده است، در غیر این صورت از طریق بودجه شهرداری و فروش اوراق مشاکت اجرای آن تا پایان سال عملیاتی‌می‌شود. 
مرادی از متروی شیراز به عنوان دستاوردی پیچیده، پرهزینه و زمان‌بر یاد کرد و گفت: اجرا تا افتتاح فاز نخست این پروژه عظیم 13سال به طول انجامید و از روز افتتاح تاکنون نیز 5 سال گذشته است. وی از اهتمام کارکنان قطار شهری شیراز و شهروندان قدردانی کرد و ادامه داد: بسیاری از همکاران برای رشد این صنعت نو در شیراز جوانی خود را گذاشتند و تعداد قابل ملاحظه‌ای‌از جوانان فارس با آزمون و آموزش به خانواده مترو پیوستند و به شایستگی عهده‌دار وظایف شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی