[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

لازانیا لقمه‌ای پنیری، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه
 زمان پخت: 10 دقیقه

 مواد لازم برای 6 نفر
گوشت چرخ کرده: 300 گرم
سیر: 3 عدد 
فلفل دلمه: 1 عدد
سس مارینارا: 1 فنجان
پنیر خامه‌ای: 2 بسته 
پنیر ریکوتا: 2 فنجان
پیاز: 2 عدد
لازانیا یا خمیر فیلو: به مقدار لازم

لازانیا، نوعی پاستای ایتالیای چند لایه است که طرفداران زیادی دارد. لازانیا با گوشت چرخ‌کرده، رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش پخت این غذای خوشمزه است که طرز تهیه آن را قبلاً مفصل در ایران کوک آموزش داده‌ایم.  امروز قصد داریم روش جدیدی برای پخت لازانیا با گوشت چرخ‌کرده آموزش دهیم تا بتوانید این غذا را به فینگرفودی جذاب تبدیل کنید؛ لازانیا لقمه‌ای پنیری، نوعی لازانیا با گوشت چرخ‌کرده است که در قالب‌های کیک فنجانی درست می‌شود. درست کردن لازانیای لقمه‌ای پنیری اصلا کار سختی نیست، فقط کافی است که طبق دستور زیر پیش بروید. لازانیا فنجانی یا لازانیا لقمه‌ای دارای بافت بیرونی ترد و بافت داخلی نرمی است و سریع آماده می‌شود. یکی از مواد اولیه مورد نیاز برای این لازانیا، سس ماریناراست که قبلا طرز تهیه‌اش را در ایران کوک آموزش داده‌ایم و می‌توانید به راحتی درستش کنید. همچنین برای تهیه این لازانیای لقمه‌ای به سس بشامل نیازی نیست و برای منسجم کردن بافت لازانیا فقط از پنیر خامه‌ای و پنیر ریکوتا استفاده می‌شود. لازانیای لقمه‌‎ای پنیری را به عنوان فینگرفود در مهمانی بعدی‌تان سرو کنید و مهمانان خود را حسابی خوشحال کنید.

 طرز تهیه 
 مرحله اول
پیاز خردشده و مقداری روغن را داخل ماهیتابه بریزید و پیاز را تفت دهید تا نرم شود. سپس، گوشت چرخ‌کرده، سیر رنده‌شده، فلفل دلمه‌ای خردشده، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.
سس مارینارا را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا سس جذب مواد شود. سپس، مایه گوشتی را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.
 مرحله دوم
لازانیا را با توجه به دستور روی بسته‌بندی آماده کنید (ورقه‌های لازانیا را داخل آب جوش بریزید و پس از مدت زمان تعیین‌شده آبکشی کنید). اگر ورقه‌های لازانیای شما مستطیل شکل است، آن‌ها را پس از آبکشی با قیچی به صورت مربع برش بزنید.
 مرحله سوم
داخل قالب‌های فنجانی را چرب کنید و پنیر خامه‌ای را با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس، یک ورقه لازانیا داخل هر قالب قرار دهید و با قاشق مقداری از مخلوط پنیر خامه‌ای در مرکز هر ورقه بگذارید.
 مرحله چهارم
در ادامه کمی از مایه گوشتی روی پنیر بریزید، روی مایه گوشتی مقداری پنیر ریکوتای رنده‌شده بپاشید و ورقه دیگری روی آن قرار دهید. مجدداً کمی پنیر خامه‌ای ، مایه گوشتی و پنیر ریکوتا بریزید و به این ترتیب با 2 لایه لازانیا، پنیر خامه‌ای، مایه گوشتی و پنیر ریکوتا قالب را پر کنید.
 مرحله پنجم
قالب لازانیا را به مدت 10 - 15 دقیقه درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید. پس از این‌که پنیر روی لازانیا ذوب شد و لبه‌های آن برشته شد، غذای خوشمزه و جذاب‌تان آماده است.

 نکات کلیدی 
 برای تهیه این لازانیا می‌توانید به جای لازانیا از خمیر فیلو استفاده کنید.
 پنیر ریکوتا را می‌توانید با پنیر موزارلا، پنیر پیتزا و پنیرهای مشابه جایگزین کنید.
 در این لازانیا به جای گوشت می‌شود سویا را جایگزین کرد.

سخن آخر
لازانیا لقمه‌ای پنیری، نوعی لازانیا با مایه میانی گوشت چرخ‌کرده است که در قالب‌های کیک فنجانی درست می‌شود. این فینگرفود خوشمزه را هم می‌توانید در مهمانی‌ها به عنوان پیش‌غذا سرو کنید هم به عنوان شام یا ناهاری سبک میل کنید.
در اولین مرحله برای درست کردن این لازانیا باید پیاز خردشده را در مقداری روغن تفت دهید. گوشت چرخ‌کرده، سیر رنده‌شده، فلفل دلمه‌ای خردشده، نمک و فلفل را نیز به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. سس مارینارا را به مواد اضافه کنید و بعد از جذب سس به مایه گوشتی، مواد را از روی حرارت بردارید.
 لازانیا را با توجه به دستور روی بسته‌بندی آماده کنید، قالب‌های فنجانی را چرب کنید و پنیر خامه‌ای را با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. قالب‌ را به ترتیب با 2 لایه خمیر لازانیا، پنیر خامه‌ای، مایه گوشتی و پنیر ریکوتا پر کنید و آن را به مدت 10 -15 دقیقه درون فر از قبل گرم‌شده با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی