[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۴۵
  • دوره جدید

درگاه ورود به خدمات الکترونیک شهرداری شیراز راه‌اندازی شد، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز خبر داد: در راستای دسترسی آسان و سریع شهروندان و کارکنان شهرداری به خدمات ارائه شده، درگاه واحد خدمات الکترونیک شهرداری شیراز راه‌اندازی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر حیدری عنوان کرد: شهروندان و کارکنان شهرداری می‌توانند با ورود به درگاه خدمات الکترونیک شهرداری به آدرس اینترنتی E.Shiraz.ir به سامانه مورد نظر خود دسترسی یابند. این سامانه به طور مداوم به روز ‌می‌شود. وی در معرفی این درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک گفت: این سامانه از سه بخش مجزای پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، شهروندان و کارکنان تشکیل شده است و دسترسی به سامانه‌های مختلف مجموعه شهرداری را به شکلی یکپارچه ارائه داده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری شیراز گفت: در بخش پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دسترسی نزدیک به 70 سامانه مربوط به حوزه‌های مختلف شهرداری چون معاونت‌ها، مدیریت‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف تجمیع شده است و در دسترس کارکنان و شهروندان است.
حیدری با اشاره به قابلیت نصب و استفاده از این سیستم بر روی دستگاه‌های مختلف از قبیل گوشی همراه و تبلت، گفت: این درگاه در دستگاه‌های مختلف تناسب ظاهری و کارکرد خود را حفظ می‌کند. همچنین با ورود به این سامانه با گوشی همراه پیشنهاد نصب یک اپلیکیشن اندروید را ارائه می‌کند که کاربر با نصب آن می‌تواند به درگاه دسترسی داشته‌باشد.‌ رئیس‌سازمان‌فاوا با بیان اینکه سامانه‌های لینک شده در این‌درگاه سامانه‌های تحت‌وب و دارای گواهی‌های امنیتی لازم است، تأکید کرد: این درگاه به مرور زمان به روز می‌شود و در صورتی که نرم‌افزاری استاندارهای امنیت لازم را کسب کند یا نرم‌افزار جدیدی اضافه شود در این درگاه قرار خواهد گرفت.
وی هدف از راه‌اندازی این درگاه توسط همکاران در معاونت هوشمندسازی، نرم افزار و اطلاعات مکانی را تجمیع ورود به سامانه‌های شهرداری با شرح خدمات مختلف به منظور دسترسی سریع و آسان کاربران دانست.
حیدری با بیان این که در مجموعه شهرداری با سامانه‌های متعددی روبه رو هستیم که در ادوار مختلف و توسط حوزه‌های متفاوت و یا طی سالیان طولانی طراحی شده است و تناسب ساختاری لازم را ندارد، اذعان کرد: در شرایط حاضر اقدامی که می‌توانستیم انجام دهیم آسان کردن دسترسی به این سامانه‌های مختلف برای کارکنان و شهروندان بود. رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: در آینده به دنبال آن هستیم تا چارچوب‌ها را به نحوی فراهم کنیم تا علاوه بر تجمیع نرم‌افزارها و خدمات، امکان اتصال این سامانه‌ها و ارتباط‌شان با یکدیگر نیز فراهم باشد و از اطلاعات این سامانه‌ها در کنار هم استفاده کنیم. حیدری در پایان از تلاش برای راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در شهرداری خبر داد که اکنون در مرحله تولید داده‌هاست و انجام آن منوط به مشخص شدن خدمات، شناسنامه خدمات، فلوچارت‌ها و داده‌های لازم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی