[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۵۳
  • دوره جدید

تأمین منابع مالی آزادراه‌ها، روزنامه شیراز نوین

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، بازدید از پروژه‌های ‌راهسازی شهرستان‌های فسا - جهرم - فیروز آباد- کوار  و آزادراه شیراز- اصفهان با حضور  دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و دکتر‌رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس انجام و راهکارهای برون رفت از تنگنا‌ها‌ و همچنین تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در حاشیه این بازدید‌ها‌ به بازدید از چند نقطه حادثه‌خیز در شهرستان‌های شرق استان اشاره کرد و افزود: مقرر شد با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبار لازم برای رفع این نقاط و ایمن‌سازی آنها در اسرع وقت تکمیل شود.
رضایی بیان کرد: پروژه محور فسا به داراب که ادامه آزادراه شیراز - فسا است در بعضی قطعات فعال و در بعضی از قطعات دیگر نیمه فعال است که مقرر شد با همکاری و کمک وزارت راه و شهرسازی و تأمین بخشی از اعتبارات بخش‌های ‌نیمه‌فعال را سرعت بخشند.
وی ادامه داد: با تأمین منابع اعتباری لازم در آینده نزدیک شاهد تکمیل بخش‌هایی از راه حد فاصل فسا و داراب خواهیم بود. 
تسریع در روند اجرا محور فسا به جهرم و زاهدشهر از دیگر موضوعاتی بود که به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این بازدید بر آن تأکید شد.
وی با اشاره به اینکه زیرسازی بخشی از محور دو بانده جهرم به قیر و کارزین  انجام شده و عملیات آسفالت به زودی اجرایی خواهد شد از تکمیل این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.
رضایی با بیان اینکه محور فیروزآباد به شیراز دارای سه قطعه است، عنوان کرد: در قطعه سوم‌ تعدادی تونل وجود دارد که عملیات اولیه آنها انجام شده و با کمک وزارت راه و شهرسازی با تأمین منابع مالی ادامه می‌یابد. معاون استاندار فارس با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵درصدی قطعاً دوم این محور از تکمیل آن در ماه‌های آتی خبر داد. وی درباره قطعه اول پروژه در گردنه موک نیز گفت: در دو هفته آینده عملیات نصب علایم و نیوجرسی‌ها در این مسیر انجام شده و به زیر بار ترافیکی خواهد رفت. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین به بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از قطعه هفتم آزاد راه شیراز - اصفهان اشاره کرد و با بیان اینکه پروژه مذکور از پروژه‌های ‌اساسی کشور و تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است، اظهار کرد: با تکمیل این پروژه شاهد کاهش ۲ ساعته زمان سفر از شیراز به اصفهان و همچنین صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد تومانی در مصرف سوخت در سال خواهیم بود. وی اثرات مثبت اقتصادی و تأثیر در هزینه‌های‌حمل و نقل را از دیگر ویژگی‌های این آزادراه برشمرد. رضایی با بیان اینکه قطعه ۷ آزاد راه شیراز - اصفهان از قطعات بزرگ پروژه است که عملیات اجرایی آن با کندی مواجه است، افزود: در این بازدید پیمانکار مکلف شد با افزودن بر تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات به تسریع روند عملیات در این قطعه بپردازد‌. وی تأمین منابع اعتباری برای تکمیل پروژه آزادراه شیراز- اصفهان را از مسائل مهم در این پروژه دانست و افزود: با توافقاتی که وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع انجام داده‌اند این منابع به زودی تأمین شده و امیدواریم در سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری این آزادراه باشیم. معاون استاندار فارس با اشاره به وسعت و پهناوری استان فارس، خاطرنشان کرد: شبکه‌های بزرگراهی متعدد و کارگاه‌های‌ راهسازی در همه نقاط استان  وجود دارد و دولت نیز عزمی جدی در زمینه توسعه راه‌ها ‌دارد‌.
رضایی درباره نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان نیز گفت: این نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده‌اند و در حال حاضر بعضی از این نقاط رفع شده بعضی در حال انجام عملیات است و تعدادی نیز در مرحله مطالعات قرار دارد که امیدواریم با رفع همه نقاط حادثه‌خیز ایمنی در راه‌های فارس تقویت شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی