[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

میزان هدررفت و تبخیر آب در کشور ۳ برابر میانگین جهانی است، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره‌مندی از محصولات فناورانه این شرکت‌ها در حوزه مدیریت مصرف آب در شرب و کشاورزی تأکید کرد و گفت: میزان هدررفت و تبخیر آب در کشور سه برابر میانگین جهانی است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی صبح دیروز در جریان بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران درباره ارتباط صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بهره‌مندی از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر در کشور آغاز شده است.
وی ضمن ارزیابی مثبت از روند برگزاری این دوره از نمایشگاه، ابراز داشت: در این دوره از نمایشگاه در جریان بازدید از دستاوردهای جدید شاهد معرفی فناوری‌هایی برای استفاده بهینه از آب و تصفیه فاضلاب و نیز حوزه آب‌رسانی هستیم. این نماینده مجلس تأکید کرد: باید محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان که بسیار ارزشمند بوده و در نمایشگاه عرضه شده است به مرحله تولید انبوه برسد و در عرصه کشاورزی و صنعت آب کشور مورد استفاده قرار گیرد. جعفری گفت: البته در این زمینه گام‌هایی برداشته شده که کافی نیست، کشور هیچ راه گریزی برای فایق آمدن بر تغییر اقلیمی که روی داده و محدودیتی که در منابع آب به وجود آمده، جز استفاده بهینه و مدیریت مصرف ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر برقراری ارتباط تنگاتنگ وزارت نیرو و بخش آب کشور با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: میزان هدررفت و تبخیر آب در کشور رقم بسیار بالایی بوده و سه برابر میانگین جهانی است؛ این شرایط به واسطه تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی کشور تشدید شده است. وی بیان کرد: بر همین اساس لازم و ضروری به نظر می‌رسد که برای مدیریت حوزه مصرف آب از فناوری‌ها و علم جدید که بیشتر شرکت‌های دانش بنیان متولی آن هستند بهره ببریم و بی‌تردید این نمایشگاه فرصتی است که دست متولیان اصلی بخش آب کشور در دست این شرکت‌ها قرار گیرد تا از ایده‌های آن‌ها برای تجاری‌سازی استفاده شود. نماینده مردم بروجن افزود: وزارت نیرو می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این باره موفق باشد و با این شرکت‌ها ارتباط برقرار کند و ارتباط بین صنعت و شرکت‌های دانش بنیان را شاهد باشیم. جعفری درباره حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از بخش آب کشور هم اظهار داشت: سال گذشته اعتبار خوبی برای دانش‌بنیان در نظر گرفته شد و امسال تلاش داریم در حوزه تحقیقات آب و مجموعه‌های فعال در بخش کشور کارهایی در چارچوب بودجه انجام دهیم.
وی تأکید کرد: صنعت آب کشور نیاز به تحول دارد و مجلس شورای اسلامی مشکلی در حوزه قانون‌گذاری ندارد و تمام تلاش خود را در این جهت دارد، هر کمکی بتوانیم انجام می‌دهیم. باید از این فضای علمی و قابلیت و ظرفیت علمی بخش آب کشور در بخش حاکمیتی استفاده کنیم.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی