[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهید سلیمانی الگوی امر به معروف است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه شهیدسلیمانی الگوی ملموس امربه معروف و نهی از منکر است، گفت: شهید سلیمانی هر کجا جوانی را می‌دیدند، برای راهنمایی و هدایت وی، وقت می‌گذاشتند و به معنای واقعی با اخلاقی رحمانی، امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد.
حجت‌الاسلام حسین ملک مکان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت سومین سالروز شهادت شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی دارای ویژگی‌های متعددی بوده و است و الگویی است که امروز مردم و جوانان آن را به چشم دیدند و لمس کردند.
او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر با اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی فرمودند «خصوصیت و ویژگی‌های این شهید به گونه‌ای ترسیم شود که ماورایی محسوب نشود»؛ بدین معنا که کسی تصور نکند رسیدن به این خصوصیات برای دیگران غیرممکن است؛ بلکه ایشان هم به عنوان انسانی است که در این جامعه و در بین مردم زندگی و رشد پیدا کرده و در عرصه‌های مختلف حضور یافته، اما در عین حال یک ویژگی‌های فردی، سیاسی و اجتماعی داشته که می‌تواند دست‌یافتنی باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در بعد نظامی از شجاعت، شهامت و ایثارگری ایشان زیاد سخن گفته شده است، گفت: حضور شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و تدابیری که ایشان اتخاذ کردند و به هم زدن معادلاتی که دشمنان برای منطقه پیش بینی کرده بودند، خود حاکی از قوت بعد نظامی ایشان است.
به گفته ملک‌مکان، این شهید عزیز انسانی مهربان و لطیف بود و با عامه مردم و به ویژه خانواده شهدا رابطه‌ای بسیار صمیمی داشتند و خانواده شهدا در کنار ایشان احساس آرامش می‌کردند.
او تصریح کرد: سرکشی به خانواده شهدا موجب می‌شد تا فرزندان شهدا احساس یتیمی را فراموش کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین با بیان اینکه توجه ایشان به مشکلات، گرفتاری و دغدغه مردم بسیار حائز اهمیت بود، افزود: ایشان علاقه‌مند به مردم و کشور خود بود و دلسوزی‌اش برای مردم با هر فکر و سلیقه‌ای محسوس بود.
ملک‌مکان اظهار کرد: شهید سلیمانی هر کجا جوانی را می‌دیدند، برای راهنمایی و هدایت وی، به ویژه اگر نسبت به دین و انقلاب بدبینی داشت، وقت می‌گذاشتند و به معنای واقعی با اخلاقی رحمانی امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد. حتی کسانی که به نوعی با این نظام عناد داشتند، به ویژه در مناطق شرق کشور، به آنها ابتدا تضمین امنیت می‌داد و تلاش می‌کرد مشکلات آنها به ویژه در بخش اشتغال را حل کنند و آنها را به عنوان جزئی از لشکر نظام هدایت می‌کرد و در واقع دشمن را به گونه‌ای تربیت می‌کرد که در لشکر نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرد.
او عنوان کرد: در برخی موارد دیده می‌شود که بعضی از مسئولان اینگونه هستند که وقتی کسی تخلفی می‌کند، فوراً سراغ مجازات آنها می‌روند که خیلی تأثیر زیادی ندارد، بلکه فرد را هم به لجباری بیشتر وادار می‌کند؛ اما ایشان به دنبال اصلاح آنها می‌رفتند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس مردم‌داری را از دیگر ویژگی‌های این شهید والامقام ذکر و عنوان کرد: تمام دغدغه و فکر ایشان حل مشکلات مردم بود.
ملک‌مکان همچنین پرداختن به راز و نیاز با خداوند و کوچک دانستن خود را از ویژگی‌های خاص این شهید ذکر و تصریح کرد: شهید سلیمانی هیچ‌گاه از مقام و موقعیتی که داشتند خود را به رخ نکشیدند و خود را کوچک‌ترین می‌دانست و در بین مردم همانند یک فرد عادی و متواضع حضور پیدا می‌کرد و یکی از عواملی هم که باعث شد خداوند او را بین مردم دنیا بزرگ و عزیز کند، همین تواضع و اخلاصش بود.
او با بیان اینکه شهید سلیمانی مردی بسیار مخلص بودند و کار را برای دیده شدن انجام نمی‌داد، بلکه آن را تکلیف و وظیفه خود می‌دانست، حال چه دیده شود و چه نشود، گفت: از مصاحبه و در تیررس دوربین قرار گرفتن ابا داشتند، مگر در مواردی که ضرورت ببینند.
رئیس شوای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: شهید سلیمانی اخلاص خاصی در همه کارها داشتند و همین امر موجب می‌شود که انسان را از جهت معنوی ارتقا دهد.
ملک‌مکان با بیان اینکه ایشان شهادت خود را هم پیش بینی کرده بودند، تأکید کرد: رسیدن به این جایگاه‌ها به راحتی نیست؛ البته غیرممکن نیست، بلکه تمرین و توجه و مداومت می‌خواهد که در وجود این شهید عزیز بود.
او اضافه کرد: شهید سلیمانی از معدود افرادی بود که روش و سبک زندگی‌اش از دوران دفاع مقدس تغییر نکرد و بسیار ساده زندگی کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی