[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا ذخیره داریم، روزنامه شیراز نوین

کشور ۵۰ میلیون دوز ذخیره واکسن کرونا در کشور وجود دارد ، گفت: سیاست ما کم کردن سفرها و قرنطینه نیست و از مدیریت هوشمند برای کنترل سویه جدید کرونا استفاده می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سویه‌های جدید ویروس کرونا به ایرنا اظهار داشت: پیشنهاد ما به مردم این است که واکسیناسیون را در دستور کار قرار دهند و به‌ویژه کسانی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند و یا ۶ ماه از آخرین واکسن آن‌ها گذشته است، اهتمام بیشتری داشته باشند.
وزیر بهداشت استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سربسته به‌خصوص در ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این بوده که به‌خصوص برای هواپیما این کار عملیاتی شود. وی با بیان اینکه ۶ نوع پلتفرم تولید واکسن کرونا در جهان وجود دارد که در ایران نیز این نوع پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارد، از وجود ۵۰ میلیون دوز ذخیره واکسن کرونا در پلتفرم‌های مختلف خبر داد و افزود: این آمادگی را داریم که به سرعت تولید واکسن را افزایش دهیم. وزیر بهداشت با یادآوری اینکه ٧۵ درصد مردم کشورمان با واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا ایمن شدند، اظهار داشت: ویژگی سویه جدید کرونا انتشار سریع ویروس است و بنابراین پیشگیری بهترین راه مقابله با آن است. عین اللهی، افتتاح اولین مرکز بین‌المللی پزشکی ایران با همکاری عراق در کربلا را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق این همکاری، هزینه‌های این مرکز توسط طرف عراقی تأمین می‌شود و ایران فقط مسئولیت اعزام استاد را به عهده دارد. وی با اشاره به بهبود رتبه علمی ایران از 16 به 15 آن را ناشی از تلاش جامعه علمی پزشکی کشور برشمرد. عین اللهی همچنین شایعه خانه نشینی ١٠ هزار پرستار را تکذیب کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی