[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معراج مقاومت با سردار حماسه، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین رونمایی از سردیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت آن شهید بزرگوار و روز جهانی مقاومت به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز برگزار شد. این مراسم با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، جمعی از معاونان شهردار و مدیران شهری و با همراهی اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شهرداری شیراز که مزین به نام سردار حاج قاسم سلیمانی است، برگزار شد.
 ایران اسلامی مدیون حاج‌قاسم است
شهردار شیراز در این مراسم گفت: تمامی شهدا نزد پروردگار متعال اجر گران‌بهایی دارند و جایگاه سردار شهید سلیمانی ویژه و ارزنده خواهد بود. محمدحسن اسدی با اشاره به فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی گفت: جایگاه شهید سلیمانی در قلب مردم بود و آیین تشییع ایشان بسیار پرشکوه توسط مردم برگزار شد. در همین راستا رونمایی از سردیس شهید سلیمانی گامی کوچک در گرامیداشت مقام و جایگاه این شهید بزرگوار است. وی ضمن قدردانی از حضور نیروهای پلیس، اعضای شورای اسلامی شهر، همکاران شهرداری و مسئولان در این مراسم تصریح کرد: در جامعه اسلامی همه دوستدار شهید سلیمانی هستند و این شهید بزرگوار یک شخصیت جهانی هستند. شهردار شیراز با طرح این پرسش که حاج قاسم در ذهن مردم چه ویژگی داشت که ماندگار شد، عنوان کرد: سردار سلیمانی اهل خط و خطوط و چپ و راست نبود و با وجود اینکه بیش از ۶۰ سال سن داشت و سوابق درخشانی را در کارنامه داشت، اما همچنان به عنوان یک سرباز پیاده در مرزهایی که هزاران کیلومتر با ما فاصله داشت، برای حراست از ایران اسلامی جان‌فشانی می‌کرد.
اسدی ادامه داد: حادثه تروریستی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به دست داعش ملعون رخ داد، اهمیت حماسه آفرینی‌های شهید سلیمانی را پررنگ می‌کند. این شهید بزرگوار قسمت عمده ای از عمر پربرکت خود را صرف شکست آنها در جبهه عراق و سوریه کرد و در پرتو این رشادت‌ها ما به امنیت رسیده ایم. وی به دلیل آرمان‌گرایی و ارادتی که به مردم و نظام داشت، بخش زیادی از زندگی خود را در خارج از مرزها و در سپاه قدس به مقابله با داعش گذراند و در آخر به درجه رفیع شهادت نائل شد. به گفته اسدی، امروز ما جزء خادمان مردم و پرسنل شهرداری هستیم و امید است این عشق و علاقه ایشان را در خدمت رسانی به مردم شیراز به منصه حضور گذاشته تا روح ایشان هم از ما شاد شود. شهردار شیراز با اشاره به اینکه مراسم رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در عین سادگی برگزار شد، یادآور شد: به همین جهت بود که همه سردار سلیمانی را دوست داشتند و به او عشق می‌ورزیدند. اسدی ابراز امیدواری کرد که این رونمایی مورد قبول خداوند باشد و روح شهید از ما شاد باشد.
 شهید سلیمانی فراتر از مکان و زمان
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: ابعاد شخصیتی شهید سردار سلیمانی فراتر از ابعاد مکان و زمان است و از این شهید بزرگوار یک رسالت عظیم و مکتب گران‌بهای مقاومت به یادگار مانده است.
افسانه خواست‌خدایی در حاشیه این آیین معنوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت معرفی نهضت حاج‌قاسم به اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان، گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به منظور معرفی و الگوسازی فرهنگ ایثار و شهادت بهره بریم و در این راستا شاهد رونمایی از سردیس شهید شاخص حوزه مقامت، حاج قاسم سلیمانی در سومین سالگرد ایشان در ساختمان مرکزی شهرداری شیراز هستیم. وی افزود: سردار سلیمانی ضمن تعصب و غیرتی که به میهن اسلامی داشت، دارای دیدگاه فراملی بود که این نگاه سبب شده است جایگاه این شهید در بین تمامی اقشار جامعه و اهالی منطقه منحصر به فرد و ویژه باشد. خواست خدایی با تأکید بر این مطلب که مکتب حاج قاسم با شهادت ایشان احیا شده، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی منجر به این شد که برخی از ابعاد وجودی این سردار به جهانیان و جوانان ما بهتر و بیشتر معرفی گردد. عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر الگوپذیری جوانان و مسئولان از اخلاق و رویکرد حاج‌قاسم عنوان کرد: تلفیق مبانی هنر و شهادت و پرداختن به تفکرات سردار دل‌ها از رسالت‌های اصلی مدیران شهری و به ویژه سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز است و در الگوسازی از حاج‌قاسم باید این موضوعات را مدنظر قرار داد و عملیاتی کرد. خواست‌خدایی در بخش دیگری از سخنانش درباره رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر معرفی ابعاد وجودی و شخصیتی حاج‌قاسم به جوانان، در راستای تلفیق مبانی هنر با مفاهیم ایثار و مقاومت به کار گرفته شده است. او با اشاره به سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر در حوزه معرفی مکتب ایثارگری و مقاومت به شهروندان گفت: با رونمایی از تندیس شهدا، شاهد فعالیت‌های خوبی در سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز برای اجرایی شدن سیاست‌های شورا هستیم. خواست‌خدایی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای فضاسازی شهری با استفاده از تصاویر شهدا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز در تلاش است فضای معنوی ایثار و شهادت در شهر احیا شود و سیاست‌گذاری شورا نیز در همین راستا تعریف شده است.
 ترویج سیره شهدا به‌واسطه مفاهیم فرهنگی
در ادامه این مراسم رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از عزم جدی برای پرداختن به سیره شهدا با توسل به رویکردهای فرهنگی و هنری خبر داد.
روح الله مظفری ضمن ارائه گزارشی از ساخت سردیس سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی گفت: این سردیس به مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام در ساختمان جدید شهرداری شیراز که مزین به نام سردار شهید سلیمانی است، رونمایی می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش سازمان سیما و منظر در راستای عطرافشانی یاد شهدا در جامعه به واسطه مفاهیم فرهنگی خبر داد و افزود: جمع کثیری از معاونت‌های شهرداری در ساختمان جدید که مزین به نام حاج‌قاسم است، مستقر شده اند و سومین سالگرد این شهید بزرگوار فرصت مناسبی است تا ساختمان عظیم مدیریت شهری را مزین به سردیس سردار بزرگ اسلام کنیم. وی با ابراز امیدواری مبنی بر اجرایی‌سازی اهداف حاج‌قاسم در جامعه افزود: علاوه بر این سردیس، برای سایر شهدای شاخص شهر شیراز هم تندیس‌ها و سردیس‌هایی در حال اجراست و به زودی شاهد رونمایی از تعدادی از آنها از جمله سردیس شهید اسکندری خواهیم بود. وی در پایان افزود: جنس این سردیس از بتن گلاسه با روکش برنز است و توسط یکی از هنرمندان مطرح شهر طراحی و اجرا شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی