[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صنعت پشت خط تسهیلات ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان صمت فارس گفت: تداوم تولید، صادرات، کارآفرینی، حفظ حیات اقتصادی، تثبیت و توسعه اشتغال و صیانت از نیروی کار از اولویت‌های وزارت و سازمان صمت استان است.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقای توان تولید اقتصاد مقاومتی استان و کارگروه احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، ضمن ارائه گزارش عملکرد ۹ماهه کارگروه تسهیل، همچنین بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، بر لزوم تسهیل و رفع موانع تولید استان تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری (۱۴۰۱) تاکنون ۳۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که این جلسات، با رفع موانع و مشکلات تعداد ۶۳۷ بنگاه اقتصادی  ۷۰۸ مصوبه داشته است که تعداد ۵۸۵ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده است؛ ۱۰۳ مصوبه نیز در دست اقدام است.
حمیدرضا ایزدی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۸۲ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس، اجرایی و منجر به حفظ سرمایه و اشتغال بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات استان شده است.
ایزدی با اشاره به اینکه تصمیمات کارگروه در حدود اختیارات قانونی دستگاه‌های عضو کارگروه و با رعایت قوانین و مقررات مربوط لازم‌الاجراست، افزود: کارگروه تسهیل ظرفیتی مناسب برای رونق کسب و کار در حوزه اقتصادی است. در این خصوص از همه ظرفیت‌های استانی و ملی برای تحقق شعار امسال از جمله رسیدگی، حل و فصل مشکلات بنگاه‌ها و رفع موانع واحدهای تولیدی و خدماتی استفاده می‌شود.
 ایزدی با تأکید بر توسعه اقتصادی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی اضافه کرد: در این نشست مسائل، مشکلات و موضوعات ۵۴ بنگاه اقتصادی فعالیت در زمینه سرم‌های تزریقی، انواع بالابر تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، فرآورده‌های لبنی، آرد، گردشگری، سازه‌های آلومینیومی و پروفیل آلومینیوم، طرح تولید پوره سیب‌زمینی، گیاهان دارویی، عرقیات، بسته‌های فرهنگی، آموزشی، تولید فولاد، معدن سنگ لاشه و... در خصوص بررسی برخی مصوبات قبلی کارگروه، تخصیص زمین، صدور مجوز، درخواست تسهیلات و... جهت گره گشایی از مشکلات، مطرح و توسط اعضای کارگروه تصمیمات و تمهیدات لازم در رابطه با فراهم‌سازی شرایط برای ادامه فعالیت همه واحد‌های مطرح شده در جلسه اتخاذ گردید. ایزدی با بیان اینکه وزارت صمت و سازمان، پیگیری، شناسایی، رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف تداوم ‌تولید، صادرات، کارآفرینی، حفظ حیات اقتصادی، تثبیت و توسعه اشتغال و صیانت از نیروی کار را دنبال می‌کند، اظهار داشت: شناسایی بنگاه‌های اقتصادی ‌دارای مشکل برای حل مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی در اولویت برنامه‌هاست که با جدیت و تلاش مضاعف دنبال می‌شود. در این راستا از اهتمام جدی، فعالیت، همکاری و مشارکت فعال دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.
ایزدی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، مصوبات متعددی در راستای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان شامل پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیرساخت‌های لازم نظیر تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی، رفع مشکلات ارزی و سایر موارد از طریق جلسات کارگروه تسهیل مصوب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
رئیس سازمان صمت فارس اظهار داشت: به جهت سهولت کار، بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکل می‌توانند به صورت سیستمی در سامانه بهین یاب http://behinyab.ir ثبت نام نموده که به محض کارشناسی اولیه مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد و در کارگروه تسهیل رفع موانع می‌شود.
سه شنبه سیزدهم دی‌ماه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و کارگروه احیای واحدهای تولیدی راکد به ریاست استاندار فارس با دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حضور اعضای کارگروه و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و بانک‌های عامل در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی