آزادراه همچنان مسدود است ، روزنامه شیراز نوین
ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، آزادراه شیراز - اصفهان را از پروژههای اولویتدار و اقتصاد مقامتی استان فارس دانست و گفت: مسئله مهم درباره این پروژه، بحث تعیین و تأمین منابع مالی تکمیل آن است.
محمود رضایی کوچی، دوشنبه در گفتوگو با ایرنا، با اشاره به پیشرفت ۷۵درصدی این پروژه افزود: با توجه به اهمیت این پروژه، تأمین منابع مالی از مسیرهای مختلف در دست انجام است. وی ادامه داد: استفاده از سرمایه شرکتهای زیرمجموعه وزارت دفاع به عنوان شریک سرمایهگذاری، استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از منابع بانکی از جمله روشهای تأمین مالی برای این پروژه است که میتواند به بهرهبرداری از آن در سال ۹۹ منتهی شود.
او اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون برای اجرای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است. آزاد راه شیراز - اصفهان، اولین پروژه آزادراهی استان فارس محسوب میشود.
درباره مزایای آن گفته شده که پس از بهرهبرداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز - اصفهان را کاهش میدهد و زمان سفر وسایل نقلیه بهطور میانگین ۱۲۰ دقیقه کاهش مییابد.
این مسیر هم اینک حدود ۵۰۰ کیلومتر است که پیمایش آن با اتومبیل، پنج ساعت و نیمالی ۶ ساعت است.
گزینههای مدیرکلی راه و شهرسازی فارس در دست بررسی
وی درزمینه روند انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: انتخاب یک مدیر دارای تخصص و توانایی چارچوب خاصی دارد که بر همین اساس شرایط افراد و گزینههای مختلفی در دست بررسی است.
رضایی کوچی ادامه داد: پس از انتخاب فرد اصلح، حکم وی با هماهنگی استاندار فارس و توسط وزیر راه و شهرسازی صادر خواهد شد.
وی بیان کرد: زمان دقیقی برای معرفی مدیر کل راه و شهرسازی فارس نمیتوان مشخص کرد اما این کار از مسیر قانونی خود در حال انجام است.
فیروز تکاور ششم مرداد ۹۸ از منصب مدیر کلی راه و شهرسازی فارس بازنشسته شد که از آن زمان تاکنون این تشکیلات با سرپرستی اداره میشود.
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
خبرهای تصادفی روزنامه شیراز نوین