[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۶۵
  • دوره جدید

آزادراه همچنان مسدود است ، روزنامه شیراز نوین

ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، آزادراه شیراز - اصفهان را از پروژه‌های اولویت‌دار و اقتصاد مقامتی استان فارس دانست و گفت: مسئله مهم درباره این پروژه، بحث تعیین و تأمین منابع مالی تکمیل آن است.
محمود رضایی کوچی، دوشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا، با اشاره به پیشرفت ۷۵درصدی این پروژه افزود: با توجه به اهمیت این پروژه، تأمین منابع مالی از مسیرهای مختلف در دست انجام است. وی ادامه داد: استفاده از سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع به عنوان شریک سرمایه‌گذاری، استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از منابع بانکی از جمله روش‌های تأمین مالی برای این پروژه است که می‌تواند به بهره‌برداری از آن در سال ۹۹ منتهی شود.
او اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون برای اجرای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است. آزاد راه شیراز - اصفهان، اولین پروژه آزادراهی استان فارس محسوب ‌می‌شود.
درباره مزایای آن گفته شده که پس از بهره‌برداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز - اصفهان را کاهش می‌دهد و زمان سفر وسایل نقلیه به‌طور میانگین ۱۲۰ دقیقه کاهش می‌یابد. 
این مسیر هم اینک حدود ۵۰۰ کیلومتر است که پیمایش آن با اتومبیل، پنج ساعت و نیم‌الی ۶ ساعت است.
گزینه‌‎های مدیرکلی راه و شهرسازی فارس در دست بررسی
وی درزمینه روند انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: انتخاب یک مدیر دارای تخصص و توانایی چارچوب خاصی دارد که بر همین اساس شرایط افراد و گزینه‌های مختلفی در دست بررسی است.
رضایی کوچی ادامه داد: پس از انتخاب فرد اصلح، حکم وی با هماهنگی استاندار فارس و توسط وزیر راه و شهرسازی صادر خواهد شد.
وی بیان کرد: زمان دقیقی برای معرفی مدیر کل راه و شهرسازی فارس نمی‌توان مشخص کرد اما این کار از مسیر قانونی خود در حال انجام است.
فیروز تکاور ششم مرداد ۹۸ از منصب مدیر کلی راه و شهرسازی فارس بازنشسته شد که از آن زمان تاکنون این تشکیلات با سرپرستی اداره ‌می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی