[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

ارائه خدمات عدالت‌محور با رویکرد استعدادیابی، روزنامه شیراز نوین

امام جمعه شهر جدید صدرا خواستار ارائه خدمات عدالت محور با رویکرد استعدادیابی و نشاط افزایی در جامعه شد. حجت الاسلام سید عباس موسوی در بازدید از سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا، فعالیت‌های این مجموعه را مایه امیدواری دانست و افزود: در عرصه خدمت‌رسانی به مردم باید نگاه فراجناحی و فراگیری داشت و پاسخ‌گوی نیازهای همه اقشار 
جامعه بود.
 اطلاع‌رسانی خدمات برای شهروندان
او با تقدیر از زحمات پرنیان شهردار مردمی صدرا خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت‌ها و خدمات باید به مردم گزارش داده شود تا سبب امیدواری و امیدافزایی در جامعه شده و دسیسه‌ها و سم‌پاشی‌های دشمنان خنثی گردد. او از ریاست سازمان فرهنگی شهرداری صدرا به عنوان نیرویی جوان، انقلابی و متخصص یاد کرد و افزود: رسالت‌هایی که برای مدیریت شهری برشمرده می‌شود، در زمره نیازهای اصلی جامعه قرار می‌گیرد و خدمت رسانی به مردم امری مقدس است. حجت الاسلام موسوی افزود: یکی از مؤلفه‌هایی که سازمان فرهنگی شهرداری صدرا در آن کارنامه درخشانی دارد، به حوزه برقراری ارتباط با مردم و هم افزایی با دستگاه‌های مختلف بازمی‌گردد. امام جمعه شهر جدید صدرا خواستار دراختیارگذاشتن امکانات شهرداری برای اقشار مختلف جامعه شد و افزود: فرایند استعدادیابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در حوزه شناسایی توانمندی‌های جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان گام‌های استواری برداشت. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش خواستار برپایی جام‌های ورزشی در شهر جدید صدرا شد و اظهار داشت: جوانان مستعدی در این منطقه وجود دارند که با تشکیل تیم‌های ورزشی می‌توان آنها را از آسیب اجتماعی دور کرد و سرانه سلامت منطقه را افزایش داد.
 تقدیر از پشتیبانی مدیریت شهری در امور فرهنگی
در ادامه این مراسم رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا گزارشی از عملکرد این سازمان طی دو سال اخیر را ارائه کرد. فرج زاده امام جمعه را به عنوان پدر معنوی و محور اقدامات فرهنگی عنوان کرد و افزود: طبق فرمایشات رهبر حکیم انقلاب، ائمه جمعه به عنوان مسئول قرارگاه‌های فرهنگی هر شهر فعالیت دارند و تمامی ارگان‌های فرهنگی باید در اجرای فعالیت‌ها، هماهنگی لازم را با قرارگاه داشته باشند و ما خود را مکلف به این امر می‌دانیم. او با اشاره به این موضوع که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر صدرا در اجرای برنامه‌های آیینی و ارزشی پیشرو است، اظهار داشت: این مجموعه با تلاش‌ها، پیگیری‌ها و مساعدت‌های پرنیان راه اندازی شد و با پیگیری‌های شهردار صدرا این مجموعه در وزارت کشور با ساختاری مستقل به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارتقا یافت. هم اکنون شهرداری صدرا پس از کلان‌شهر شیراز تنها سازمانی در سطح استان است که دارای این ساختار می‌باشد. وی در ادامه اظهار داشت: این ارتقای درجه به تفویض اختیارات عملکردی منجر شده است که در پرتو آن می‌توان با حمایت‌ها و مصوبات خوب و سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر صدرا و کمیسیون فرهنگی این شورا، فعالیت‌های مؤثرتری را در راستای بهبود فرهنگ عمومی و پرداختن به مبانی ارزشی انجام داد.
 تمرکز بر فعالیت‌های مردم‌محور
فرج زاده با تأکید بر این موضوع که ارائه خدمات مردم محور در رأس محورهای فعالیت سازمان فرهنگی شهرداری صدرا قرار دارد، اظهار داشت: در نظر داشته باشیم که شهر مظلوم صدرا از بسیاری زیرساخت‌ها محروم مانده است و با آسیب شناسی این موضوع چشم اندازی برای سازمان فرهنگی ترسیم شد تا در پرتو آن فرایند خدمت‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف بهبود یابد.این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که یکایک کارکنان سازمان فرهنگی شهرداری صدرا دوره‌های آموزشی مرتبط را با موفقیت پشت سرگذاشته و در مسئولیت‌های محوله تخصص لازم را کسب کرده اند، اظهار داشت: با آسیب‌شناسی چالش‌هایی که وجود دارد، نسبت به اولویت بندی برنامه‌ها اقدام شد و برای اقشار مختلف جامعه برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرار گرفت.رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا با تشریح برخی از فعالیت‌های این مجموعه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته امروزه توانسته ایم پایگاه‌های مردمی را در مجتمع‌های مسکونی، مساجد، حسینیه‌ها و تمامی محل‌هایی که تجمعات انسانی در آنها صورت می‌گیرد، فعال‌سازی کنیم و با بهره گیری از نیروهای مردمی با شهروندان ارتباط برقرار نماییم که در مسیر رویکرد فرماندهی ناحیه مقاومت امیرالمؤمنین(ع) و حضور هدفمند عزیزان بسیجی در عرصه‌های مختلف، یاری رسان ما بودند. او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری صدرا در دوران سخت و جان‌فرسای کرونا هم تداوم داشت، تصریح کرد: نیروهای مردمی بسیج در دوران کرونا با پشتیبانی شهرداری صدرا گام‌های مهمی در راستای مبارزه با شیوع بیماری و یادآوری پروتکل‌های بهداشتی برداشتند که یکی از دستاوردهای آن برقراری ارتباط با بیش از 150 مجتمع مسکونی بود.
 استقبال شهروندان از فعالیت‌های سازمان فرهنگی
فرج زاده در ادامه از شناسایی مفاخر فرهنگی شهر صدرا و یاری گرفتن از آنها در حوزه‌های آموزشی و تدوین برنامه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: امروزه در حوزه‌های میدانی، شناختی و معرفتی از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر بهره مند شده ایم و حضور این عزیزان باعث شده رویدادهای شهرداری صدرا به خصوص در اکوپارک مفتخر به میزبانی بیش از چهار تا پنج‌هزار نفر از شهروندان شهر جدید گردد. این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و در صدر برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری صدرا قرار دارد، اظهار داشت: شناسایی خانواده معزز شهدا و برقراری ارتباط با جمعیت جانبازان، ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس و ثبت اطلاعات 263 مورد از آنها در سامانه جمع آوری اطلاعات ایثارگران، یکی از دستاوردهای مهم ما در سازمان فرهنگی است. او از اختصاص اعتبار برای نکوداشت یاد شهدا خبر داد و خاطرنشان کرد: امروزه 74 مورد از خیابان‌ها و کوچه‌های صدرا مزین به نام مطهر شهدا شده است و تصاویر آنها با طراحی مناسب در اختیار خانواده‌های معزز آنها قرار گرفته و در سطح شهر نصب شد. المان ۷ شهید ملی در صدرا ساخته و نصب گردیده و بهسازی یادمان شهدای گمنام در ۲ فاز انجام شده است. وی در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار کلی از فعالیت‌های سازمان فرهنگی افزود: در این مدت موفق به برپایی بیش از چهل مورد مراسم فرهنگی مذهبی و کتاب‌خوانی شده ایم که با استقبال 43هزار نفری از سوی شهروندان مواجه شده است. معاون شهردار صدرا از اختصاص اعتبار بیش از ششصدمیلیون تومان برای سامان‌دهی یادمان شهدای گمنام خبر داد و افزود: به موزات فعالیت‌ها در حوزه گسترش مفاهیم ایثار و شهادت، 99 مورد مسابقه فرهنگی و ورزشی برگزار شده و در حوزه‌های عفاف و حجاب پشتیبانی از مساجد در دستور کار قرار گرفته است. همچنین یک‌هزار بسته معیشتی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان اقشار کمتربرخوردار توزیع شد.
 اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و حقیقی
فرج زاده در ادامه با اشاره به نقش اطلاع رسانی در حوزه‌های محیطی گفت: برای چاپ بنر اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان طی دو سال گذشته توسط سازمان فرهنگی صدرا هزینه شده و در حوزه اطلاع رسانی یکصد و هشتاد کلیپ خبری و موشن گرافی و مواردی از این دست تولید شده است. در همین راستا معاونت فرهنگی شهرداری صدرا در کلیه بسترهای فضای مجازی هم حضور قدرتمند داشته و 25هزار مخاطب اولیه را در قالب این فعالیت‌ها تحت پوشش قرار می‌دهد. او از شناسایی و تجلیل از مدال آوران ورزشی در رشته‌های مختلف خبر داد و افزود: احداث پنج زمین چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر 5میلیارد تومان یکی از دستاوردهای شهرداری صدراست که با پیگیری و تأکید شورای اسلامی شهر به بهره برداری رسیده که نقش ارزنده ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش بزهکاری و تقویت نشاط اجتماعی دارد. وی از برگزاری مسابقات مختلف هنری در رشته‌های مختلف خبر داد و افزود: نخستین جایزه ادبی شهر صدرا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ملی در حال برگزاری است و تاکنون آثار زیادی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. همچنین اتاق فکر این جشنواره متشکل از هیئت علمی برجسته دانشگاه‌ها و اساتید کشوری صاحب نام است.فرج زاده با اشاره به این موضوع که شهرداری صدرا اعتباری بالغ بر دویست میلیون تومان برای احداث کافه کتاب اختصاص داده است، اظهار داشت: در راستای ترویج کتاب‌خوانی بیش از 3500 جلد کتاب به کتابخانه‌های مجتمع‌های مسکونی و مساجد از سوی سازمان فرهنگی شهرداری صدرا اهدا شده و ده هزار کتاب یک صفحه ای در ناوگان حمل و نقل عمومی، ادارات و کتابخانه‌ها منطبق بر ارتقای فرهنگ شهروندی توزیع شده است. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا در ادامه افزود: در تارنمای این سازمان برای تمامی طیف‌های سنی و اقشار مختلف جامعه مطالب جذاب و آموزنده ای گنجانده شده که تعداد بازدید هر یک از آنها در قسمت‌های مربوطه مشخص است.
 توسعه زیرساخت‌های عمرانی به‌موازات مبانی فرهنگی
او در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اشراف و حمایت پرنیان از تمامی فعالیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا اظهار داشت: شهردار مردمی صدرا نگاه متوازنی به امور عمرانی و فرهنگی دارد و در پرتو این دیدگاه است که توانسته ایم با برخورداری از کادری متخصص در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت‌های چشمگیری را انجام دهیم. ساخت المان‌های مرتبط، پیش بینی توسعه زیرساخت‌های فعلی نظیر فرهنگ‌سرا و سالن آمفی‌تئاتر و موارد مشابه از این دست 
هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی