[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ابداع «هاد» برای دوچرخه‌ها، روزنامه شیراز نوین

سیستم SoulRS می‌تواند فناوری هاد(HUD) یا نمایشگر جلو-سری را به کلاه ایمنی دوچرخه‌ها بیاورد.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، در حالی که فناوری هاد (HUD) یا نمایشگر جلو-سری (Head-Up Display) در خودروها و حتی کلاه ایمنی موتورسیکلت‌ها به طور فزاینده‌ای در حال رایج شدن است، هنوز این امکان برای دوچرخه سواران در دسترس نیست؛ اما این امکان با کلاه ایمنی SoulRS دور از دسترس نخواهد بود.
نمایشگر جلو-سری (HUD)، نمایشگری فرانما است که اطلاعات را در جلوی دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد. نمایشگرهای جلو-سری در آغاز برای هواپیماهای نظامی‌طراحی شده بودند، ولی هم‌اکنون در هواپیماهای تجاری، تانک و وسایل دیگر از جمله خودروها، موتورسیکلت‌ها و اکنون دوچرخه‌ها نیز استفاده می‌شوند.
سیستم SoulRS برای استفاده در کلاه ایمنی موتور سیکلت نیز در نظر گرفته شده است و فقط مختص استفاده در کلاه ایمنی دوچرخه‌ها نیست، اما در هر صورت، کم و بیش به یک شکل به کلاه ایمنی متصل می‌شود.
بدین ترتیب، یک صفحه پایه خمیده از طریق یک پد چسبی دو طرفه به جلوی کلاه ایمنی می‌چسبد، سپس ماژول هاد می‌تواند به آن متصل شود و در صورت عدم نیاز به داخل کلاه برود و در صورت نیاز از شکاف خود خارج شود و مقابل دید راکب قرار گیرد.
این قابلیت اتصال و جدا شدن به کاربر اجازه می‌دهد تا برای شارژ باتری بتواند آن را از کلاه ایمنی جدا کند و همچنین برای چند کلاه ایمنی مختلف خود از آن استفاده کند.
هنگامی‌که کاربران مایل به استفاده از این نمایشگر هستند، فقط کافی است نمایشگر هاد را پایین بیاورند، سپس داده‌ها از یک گوشی هوشمند iOS یا اندروید متصل به بلوتوث بر روی آن و در گوشه‌ای از میدان دید راکب نمایش داده می‌شود.
طبق ادعای شرکت سازنده، این اطلاعات به گونه‌ای نمایش داده می‌شوند که دوچرخه سواران مجبور نباشند تمرکز خود را بین نمایشگر و جاده مقابل خود تغییر دهند.
به منظور ساده نگه داشتن کارها، فقط پنج داده نمایش داده می‌شود که شامل تاریخ/زمان، تماس‌های دریافتی، پیام‌های دریافتی، سرعت فعلی (که توسط GPS گوشی اندازه‌گیری می‌شود) و نشانه‌های مسیریابی و ناوبری زنده است. این ویژگی آخر می‌تواند به طور ویژه برای دوچرخه سواران مفید باشد.
گفتنی است که این ماژول هاد در برابر آب مقاوم است و در شکل نمونه اولیه فعلی خود وزن آن تنها 90 گرم است و می‌تواند با هر بار شارژ، یک روز کار کند. قیمت برنامه‌ریزی شده برای فروش آن در هنگام عرضه 320 دلار است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی