[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امام جمعه شیراز: دبیرخانه‌ای برای حفظ آثار شهید دستغیب راه‌اندازی شود، روزنامه شیراز نوین

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر سال زمان بزرگداشت شهید دستغیب کارهای ارزشمندی انجام می‌شود، گفت: تعداد بسیاری نوار از ایشان به جا مانده است که به سی دی تبدیل نشده و در معرض خراب شدن است، لذا باید دبیرخانه‌ای برای حفظ آثار راه‌اندازی شود تا این کار را پیگیری کنند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ‌استان فارس با اشاره به وضعیت نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس اظهار کرد: اگر جلسه شورای فرهنگی که نقشه مهندسی فرهنگی استان را پیش برده و مصوباتی در این زمینه ارائه داده‌ است، جدیتی در این امر نداشته باشد در هیچ‌جای دیگر جدیتی نخواهد بود و به فراموشی سپرده خواهد شد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: پیشنهادات و مطالبی که در این جلسه عنوان می‌شود باید ذیل مباحث مربوط به نقشه مورد توجه قرار بگیرد تا نقشه مهندسی فرهنگی بتواند جهت‌دهی حرکت را انجام دهد؛ باید به گونه‌ای پیش برویم که تا چهار یا پنج سال دیگر مشخص باشد که چه کرده‌ایم.
دژکام اضافه کرد: اگر نیاز است که کار ویژه‌ای برای سند ۱۴۰۲ انجام شود و یا اگر این سند نیاز به اصلاح دارد، پیشنهادات و نظرات باید گفته شود، نباید سند رها شود؛ پیشبرد سند و اجرایی و عملیاتی کردن آن نیاز به همت اعضای شورای فرهنگ عمومی ‌دارد.
وی بیان کرد: استاندار فارس معتقد بودند که بسیاری از این سندها روی طاقچه می‌ماند؛ بنده به ایشان گفتم دلیل این اتفاق این است که برخی افراد نقش خود را درست ایفا نمی‌کنند. این نقش برای ائمه جمعه برجسته است و نقش اصلی و اولیه به عهده ائمه جمعه به عنوان رؤسای شورا است. بدون شک این کار با تأکید و طرح سؤال به نتیجه می‌رسد.
دژکام یادآور شد: در خصوص برنامه‌های فرهنگی معمولاً ما مشق شب امتحانی هستیم و این مشکلی است که باید حل شود.
وی با بیان اینکه برای همه ‌مناسبت‌ها باید تدابیر لازم از یک ماه پیش اتخاذ شود، گفت: برای برنامه‌های ایام شهادت حضرت احمدبن موسی (ع) از شش یا هفت ماه گذشته پیگیری‌ها انجام شده است و نمود آن را خواهیم دید.
آیت الله دژکام با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات نقش‌آفرین اصلی برای طراحی این برنامه‌ها از قبل است، گفت: شورای فرهنگ عمومی ‌وظایف خود را نسبت به چند مناسبت تشریح کرده و بقیه مناسبت‌ها را رها کرده است. شورای هماهنگی تبلیغاتی هم قبول زحمت کند و نسبت به عمده این مناسبت‌های استانی و یا همه آن‌ها تقویمی ‌تهیه کند. البته دستگاه‌های دیگر هم باید به این موضوع بها بدهند. وی عنوان کرد: از نظر تقسیم کار و هماهنگی؛ شورای فرهنگ عمومی ‌را مسئول همه رویدادها بدانیم اما سایر دستگاه‌ها باید با جدیت پای کار بیایند. حضور دستگاه‌ها باید به جد احساس شود تا مسئله عدم هماهنگی پیش نیاید. دژکام اظهار داشت: عموم دستگاه‌ها در مناسبت‌ها ابلاغ‌های ملی دارند، لذا باید دستگاه‌ها ابلاغ ملی را با تصمیمات سایر دستگاه‌ها هماهنگ کنند تا یک تقسیم کار رخ دهد. یک دستگاه نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد و می‌بایست تقسیم کار فرهنگی با دستگاه‌ها انجام شود. دژکام یادآور شد: در این جلسه این پیشنهاد مطرح شد که شورای فرهنگ عمومی ‌در مسئله حجاب موضع خود را بگوید؛ بحث موضع نیست. نوع مواجهه با این مسئله را باید سازماندهی و تنظیم کنیم تا حساسیت‌های مذهبی پاسخ داده شود؛ البته این کار باید متناسب با وضعیت نظام و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب پیش برود. گروهی با اندیشه قوی بایستی پشت این موضوع بیاید و رویکردهای منطقی را تبدیل به چند اقدام کند. امام جمعه شیراز با بیان اینکه در استان فارس به یک ارائه دیدگاه در سطح استان نیاز داریم، پیشنهاد داد: صحبت‌های پیش از دستور در این جلسه باید اطلاع‌رسانی عمومی ‌شود. در واقع برای رسانه‌ای شدن صحبت‌ها، نظرات و پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی ‌تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی