[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نگران شیوع کرونا هستیم ، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در یکصد‌وبیست‌و سومین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کووید۱۹ که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، میزان آمادگی مجموعه سلامت فارس را در برابر موج هشتم این بیماری، در وضعیت مطلوبی ارزیابی کرد. به گزارش شیراز نوین به نقل از روابط عمومی ‌دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شیراز، «اسماعیل محبی پور» در این نشست با اشاره به پایش و بررسی وضعیت بیماری کرونا در استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون که با برگزاری یکصدوبیست‌وسه نشست استانی و همچنین ۶۳۵ نشست مدیریت این بیماری در سطح دانشگاهی همراه بوده است، گفت: با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه، شیوع سویه جدید این بیماری نگرانی‌هایی را برای مسئولان سلامت و دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده است.
او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سطح بالای آمادگی در برابر این بیماری برخوردار است، افزود: در شرایط کنونی به مشارکت بیش از پیش مردم در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به روحیه انسان دوستانه و تلاش‌های خداپسندانه مدافعان سلامت در بحران کروناویروس، زحمات ایثارگرانه و جهادی کادر بهداشت و درمان را قابل تجلیل خواند. او با اعلام آمادگی استانداری فارس برای افزایش همکاری‌ها با مجموعه سلامت فارس ادامه داد: حفظ و ارتقای سلامت مردم، تنها وظیفه مجموعه سلامت نیست و برای تحقق این رسالت مهم، تمامی ‌دستگاه‌های استان موظف به همکاری با این مجموعه هستند که به ویژه برای عبور از موج هشتم کروناویروس، این همکاری ضرورت دارد. محبی‌پور بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و پرهیز از حضور در مراکز پرتردد تا عبور از موج هشتم کروناویروس و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند ایجاد تهویه مناسب و استفاده از ماسک در اصناف، مراکز خرید، مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به فراهم بودن موجودی کافی انواع مختلف واکسن‌های کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آمادگی این دانشگاه برای انجام گسترده واکسیناسیون توصیه کرد: مردم استان فارس لازم است برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، تزریق دُز یادآور واکسن علیه این بیماری را در دستور کار خود قرار دهند. او همچنین بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب در ناوگان حمل و نقل عمومی ‌استان نیز تأکید کرد. سرهنگ دوم پاسدار «محمدرضا رجبی» معاون عملیاتی سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست با قدردانی از تلاش جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران کروناویروس گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های موجود، مجموعه بسیج و سپاه فجر فارس همانند گذشته در صورت نیاز دانشگاه، در عرصه‌های مختلف و با مشارکت تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی آمادگی همکاری دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی