[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیشروی کرونا در فارس ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش شهرهای دارای وضعیت زرد در نقشه کرونا به پنج شهرستان خبر داد و گفت: ورود موج هشتم کرونا به کشور با افزایش نسبی آمارهای کرونا در فارس همراه بوده است.
به گزارش شیراز نوین به نقل از  روابط عمومی ‌دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت، وضعیت شهرستان‌های خرم بید؛ زرقان؛ خفر؛ جویم و لارستان را زرد اعلام کرد و افزود: دیگر شهرستان‌های استان فارس بر اساس این گزارش، در وضعیت آبی قرار دارد. او این افزایش را که هم‌زمان با ورود موج هشتم بیماری کرونا به کشور بوده است، به منزله هشداری برای سلامت عمومی ‌قلمداد کرد و از مردم استان فارس خواست تا در مقابل این زنگ خطر، هوشیارانه اقدام کرده و از سلامت خود و اطرافیان در برابر این بیماری محافظت کنند. مسئول ارشد حوزه سلامت فارس پایبندی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل، همچنین شست‌وشوی منظم دست‌ها، حفظ فاصله فیزیکی و پیش بینی تهویه مناسب در اماکن را از جمله راهکارهای مؤثر در شرایط کنونی دانست. دریافت به موقع واکسن پیش از گسترش موج جدید بیماری، دیگر توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مردم استان فارس بود و با تأکید بر ضرورت این امر به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر جامعه نظیر مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان گفت: کاهش سطح ایمنی عمومی ‌با توجه به گذشت چند ماه از دریافت واکسن در اغلب گروه‌های جامعه، نگرانی‌ها را نسبت به گستردگی شیوع این بیماری در کشور افزایش داده است. او با اشاره به آمادگی مراکز واکسیناسیون استان برای مراجعه و دریافت واکسن، از فعالیت هشت پایگاه واکسیناسیون در شیراز و همچنین مراکز واکسیناسیون در شهرستان‌های استان خبر داد که ساعت و نحوه فعالیت این مراکز به صورت روزانه در پایگاه خبری دانشگاه به نشانی اینترنتی 
https://www.sums.ac.ir/fa/۰ و همچنین کانال‌های خبری زیرمجموعه دانشگاه، اطلاع رسانی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از افراد خواست تا در صوت بروز علائم بیماری نظیر سرفه، تب، آب‌ریزش بینی و بدن درد، به مراکز ارائه خدمات سلامت و یا پزشک خانواده مراجعه کرده و تا حد امکان از انتقال بیماری به اطرافیان، پیشگیری کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی