[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۰۸
  • دوره جدید

تقویت عضلات ذهن و جسم، روزنامه شیراز نوین

همان گونه که هر فردی اثر انگشت منحصر به خود دارد، روحیات، سلیقه‌ها و خلقیاتش نیز منحصر به خودش است و با بقیه انسان‌ها تفاوت دارد. زمانی که ورزشی را انتخاب می‌کنیم، ابتدا باید به این فکر کنیم که آیا به این رشته ورزشی علاقه داریم یا خیر؛ زیرا می‌خواهیم از ورزش کردن لذت ببریم (همیشه لذت بردن از ورزش نباید خنده و شادی باشد. برای مثال جودوکاران از اُفت‌ها یا به عبارتی ساده‌تر از زمین خوردن با فنون پرتابی جودو لذت می‌برند و بدن‌سازها از درد عضلات بعد از تمرین لذت می‌برند و...). سپس باید وضعیت جسمی ‌خود را در نظر بگیریم. برای مثال منطقی نیست فردی با وزن ۱۲۰ کیلوگرم ورزش ژیمناستیک را شروع کند.
زمانی که انتخاب رشته ورزشی اشتباه کرده باشیم و از لحاظ روحی و جسمی ‌با آن رشته هم‌خوانی نداشته باشیم، بعد از چند مدت متوجه می‌شویم مسیر را اشتباه رفته‌ایم و از یافتن نقشه زندگی ناکام مانده‌ایم؛ در حالی که تصور می‌کنیم بهترین طراح زندگی هستیم.
رشته ورزشی ای را انتخاب کنید که عاشق آن باشید
با توجه به اینکه ورزش بهترین راه فرار از مشغله‌های روزمره زندگی است و می‌تواند ما را باانگیزه‌تر کند. برای مثال زمانی که در باشگاه هستیم کمتر به بدهی‌ها، شهریه‌ها و ناملایمت‌هایی که در حقمان شده فکر می‌کنیم. ذهنمان درگیر ورزش می‌شود و از این‌گونه مشغله‌ها فاصله می‌گیریم. زمانی که عاشق رشته ورزشی‌مان نباشیم، وقت‌گذراندن در باشگاه  به جای لذت بخش بودن، ذلت بخش می‌شود.
گاهی برای رسیدن به هدف ورزشی‌مان باید سختی‌های آن رشته را با جان و دل بپذیریم و تحمل کنیم. اگر عشق و علاقه نباشد، بین راه از ادامه ورزش متوقف می‌شویم. برای مثال برای شرکت در مسابقات پرورش اندام باید لذت خوردن بسیاری غذاهای خوشمزه را از دست داد.
در کنار تقویت عضلات بدن، نیاز داریم عضلات روح را ورزش دهیم تا عضلات روحمان مانند عضلات بدنمان ورزیده و قوی شود. تقویت عضلات روح با امید و انگیزه دادن به خودمان شروع می‌شود. برای تقویت این عضلات باید در ابتدا بدانیم:
در معادله زندگی، آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست.
با این تفسیر اگر امروز خوب نبودیم، سعی کنیم فردا بهتر باشیم. خودمان را با بقیه مقایسه نکنیم و فقط و فقط سعی کنیم از دیروزمان بهتر باشیم. در زمینه‌ای که هستیم الگو داشته باشیم. ترس‌ها را کنار بگذاریم و در انجام کارهایمان جسارت داشته باشیم.
باید با خود مرور کنیم: کسی که از آب می‌ترسد شناگر خوبی نمی‌شود. کسی که از آب می‌ترسد نمی‌تواند فکر قهرمانی در مسابقات شنا را در ذهن خود بپروراند. کسی که از آب می‌ترسد نمی‌تواند مربی شنا شود و شنا را آموزش دهد.
برای موفقیت ابتدا باید با خودمان کنار بیاییم و منطقی رشته را انتخاب کنیم. همچنین قبل از انجام ورزش و تقویت عضلات بدن باید عضلات ذهنمان را تقویت کنیم. همه چیز از ذهن نشأت می‌گیرد و سرچشمه همه فعالیت‌ها ذهن است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی