[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با کفش‌های پاشنه ‌بلند دردناک خداحافظی کنید!، روزنامه شیراز نوین


یک شرکت ایتالیایی، نوعی کفی هوشمند ابداع کرده است که می‌تواند مشکلات کفش‌های پاشنه ‌بلند را برطرف کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک کفی هوشمند، پوشیدن کفش‌های پاشنه ‌بلند را راحت‌تر می‌کند و شاید بتواند خطر ابتلا به مشکلات بلند مدت سلامتی را کاهش دهد.
این کفی که توسط شرکت ایتالیایی «GAIT-TECH» ساخته شده است، ضربه را هنگام راه رفتن از بین می‌برد و فشار را در سراسر پا پخش می‌کند. این کفی در دید نیست و به طور ناخوشایند زیر پا تکان نمی‌خورد.
طراحی این کفی توسط «دیگو دولچینی»(Diego Dolcini)، طراح کفش ایتالیایی انجام شده که پیشتر با برندهایی مانند «بالمین»(Balmain)، «دولچه گابانا»(Dolce & Gabbana) و «گوچی»(Gucci) کار کرده است.
این کفی در نمایشگاه «۲۰۲۳ CES» به نمایش گذاشته شده است اما مشخص نیست که کفش‌های دارای این کفی چه زمانی برای خرید در دسترس خواهند بود. شرکت GAIT-TECH در مصاحبه با دیلی‌میل گفت که قیمت یک جفت کفی، کمتر از ۲۰ یورو خواهد بود. به گفته این شرکت مستقر در کاپری، نوآوری بیومکانیکی این کفی که از پلیمر بازیافتی ساخته شده است، سلامتی زنان را بهبود می‌بخشد، درد را تسکین می‌دهد و از بروز آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.
از پیش مشخص شده است که پوشیدن کفش‌های پاشنه ‌بلند برای مدت طولانی می‌تواند به شکستگی‌های تنشی استخوان، کمردرد، فشار عصبی، بدشکلی پاشنه پا و موارد دیگر منجر شود.
به گفته GAIT-TECH، حدود ۷۰ درصد از زنان بین ۱۸ تا ۶۸ سال می‌گویند که کفش پاشنه ‌بلند می‌پوشند اما با این کار سلامتی خود را فدای زیبایی می‌کنند.
کفش‌های پاشنه ‌بلند، تمام وزن کاربر را روی قسمت جلوی پا قرار می‌دهند و فشار شدیدی را بر انتهای استخوان‌های کف پا و مفاصل بین انگشتان و پا وارد می‌کنند. این امر به افزایش خطر شکستگی استخوان، ضخیم شدن بافت اطراف عصب پا و سایر آسیب‌های احتمالی منجر می‌شود.
پیشتر مطالعاتی انجام شده‌اند که خطرات سلامتی مرتبط با پوشیدن کفش پاشنه ‌بلند را شناسایی کرده‌اند. پژوهشی که در سال ۲۰۱۵ توسط متخصصان «دانشگاه کارولینای شمالی»(UNC) انجام شد، نشان داد که اگرچه پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار در ابتدا به تقویت عضلات مچ پا کمک می‌کند اما همان عضلات در بلندمدت ضعیف می‌شوند و آسیب‌هایی را به همراه می‌آورند.
پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند به بروز مشکلاتی از جمله انگشتان چکشی، خستگی عضلات و آرتروز منجر شوند.
«آندریا گولدونی»(Andrea Goldoni)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت GAIT-TECH گفت: کفش‌های پاشنه‌دار همیشه از نظر تصویر و نشان دادن حس زنانگی، بهترین بوده‌اند اما در عین حال، آن‌ها همیشه مترادف با ناراحتی و درد هنگام استفاده بلندمدت هستند. راه حل کفی GAIT-TECH، تجربه‌ای از راحتی و تعادل را ارائه می‌دهد که پیشتر با کفش‌های پاشنه‌دار احساس نمی‌شد و به زنان امکان می‌دهد که کفش‌هایی بهتر و همراه با درد کمتر بپوشند.
این کفی علاوه بر تسکین درد در قسمت‌هایی از پا، با ایجاد یک سبک راه رفتن فعال و پویا، عضلات گلوتئال را کمتر متورم و بیشتر فشرده‌ می‌کند.
به گفته GAIT-TECH، این نخستین شرکتی است که چنین وسیله‌ای را در مرحله تولید بدون لطمه زدن به جنبه‌ها و سبک طراحی، در کفی کفش‌های پاشنه ‌بلند ادغام می‌کند. این طراحی، پتنت بین‌المللی را از «اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایتالیا»(UIBM) دریافت کرده و همچنین، توسط «روبرتو بوونی»(Roberto Bevoni) در «مؤسسه ارتوپدی ریزولی بولونیا»(Orthopedic Institute Rizzoli Bologna) تأیید شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی