[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شهردار شیراز : جهاد تبیین را به وسیله هنر عکس رسانه‌ای کنیم، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز با تأکید بر استقبال مدیریت شهری از رویدادهای فرهنگی و هنری در این کلان‌شهر، گفت: بستر و زمینه‌های مختلفی برای فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در دیدار با رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و همراهان او که پیرامون جشنواره دوسالانه عکس بسیج انجام شد، بر استقبال شهرداری شیراز از رویدادهای فرهنگی و هنری در این کلان‌شهر تأکید کرد.
شهردار شیراز با اشاره به اختصاص بودجه برای پروژه‌های عمرانی فرهنگی شهرداری بیان کرد: بستر و زمینه‌های مختلفی در شهر شیراز برای فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد. 
 اسدی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تصریح کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه انقلاب اسلامی ‌برای مردم تبیین و تشریح شود و بخشی از جهاد تبیین را می‌توانیم به وسیله هنر عکس رسانه‌ای کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز در این جلسه اظهار کرد: گاهی اوقات یک کار هنری خوب نظیر «سلام فرمانده» اگر درست اجرا و ارائه شود، ارزشی بسیار بالاتر از ده‌ها سخنرانی دارد.
رضا محمدیان با بیان اینکه عکس هم همین طور است، گفت: عکسی نظیر عکس کودک مظلوم سوریه‌ای کنار دریا، دنیا را تکان داد.
او در ادامه به پیشنهادهای خود در رابطه با این جشنواره افزود: باید عنوان «شیراز؛ سومین حرم اهل بیت(ع)» به این جشنواره اضافه و این نام با جشنواره تلاقی پیدا کند. این مقام فرهنگی به ضرورت مقولات گردشگری و ارتباطات بین‌الملل با توجه به موقعیت شیراز نیز تأکید کرد.
محمدیان با بیان اینکه نباید نسل جوان در این جشنواره مغفول بمانند، تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر آشنا کردن این نسل با انقلاب و هنر انقلاب، باید فرصتی ایجاد کنیم و زمینه حضور دانش‌آموزان را برای ارتقای هنر انقلابی فراهم‌ کنیم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری  جشنواره دوسالانه عکس بسیج در شیراز هم‌زمان با عید مبعث در پایان بهمن‌ماه  سال جاری اظهار کرد: این برنامه علاوه بر رویکرد هنری در عرصه رسانه نیز تأثیر بسزایی دارد.
 جواد جمیری افزود: حضور بسیجیان هنرمند یا تفکر بسیجی می‌تواند نقطه عطفی بوده که حضور هنرمندان را گسترش داده و رویکرد جدیدی در عرصه هنر باشد. او ادامه داد: استان فارس به‌لحاظ زیرساختی ظرفیت خوبی در زمینه فرهنگی و هنری دارد و این فرصت خوبی است که می‌توان از آن بهره‌ گرفت. رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه حضور یکصد عکاس حرفه‌ای در شیراز، دو اتفاق خوب را رقم خواهد زد، گفت: تصویری که از زیرساخت‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و بخش‌های عمرانی ثبت می‌شود، خروجی خوبی رقم می‌زند و این عکاسی‌ها می‌تواند چهره شیراز را به بهترین شکل معرفی کند. جمیری گفت: این عکاسان به‌ عنوان سفیران فرهنگ، شیراز را به بهترین شکل معرفی کرده و رویداد بزرگی رقم خواهد خورد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز پیرامون این جشنواره گفت: استان فارس ظرفیت‌های بالقوه تمدنی میراثی و استعدادهای درخشانی دارد. مجید میکائیلی با بیان اینکه شیراز جایگاه هنرمندان بسیاری بوده است، اظهار کرد: عزم  مدیران شیراز نسبت به کارهای فرهنگی چشمگیر است. او خاطرنشان کرد: در این جشنواره به دنبال این هستیم که از توان فکری و فرهنگی جوانان و هنرمندان خوش‌استعداد بومی ‌فارس در طرح‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم وآنان را به عرصه بیاوریم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس به اتفاقات فرهنگی خوبی که در شیراز درحال رخداد است، اشاره و بیان کرد: یکصد عکاس برجسته و هنرمند قرار است در این جشنواره به موضوع خانواده پرنشاط ایرانی بپردازند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی