[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

معاون وزیر صمت: صنعت فولاد کشور نیازمند توسعه فناوری است، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ‌اینکه صنایع فولادی کشور نیازمند توسعه فناوری هستند، به مشکلات ‌این روزهای تأمین انرژی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: در ‌این راستا باید فناوری‌ها بهبود یافته و ارتقای سطح بهره‌وری شرکت‌ها را شاهد باشیم و از کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ‌ایرنا، «علی رسولیان» دیروز (سه‌شنبه) در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ‌ایران در محل هتل المپیک افزود: امروز با کمک شرکت‌های بزرگ کشور شاهد افزایش اجرای طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی و همچنین کاهش واحدهای تعطیل و راکد هستیم.
وی گفت: فعالیت و توسعه بنگاه‌های بزرگ نیازمند توسعه فناوری، فناوری‌های جدید و همراهی و پیروی از دانش روز جهان است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ‌ایران بیان ‌داشت: ‌این سازمان وظیفه دارد تا اتصال بین بنگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک را فراهم کند.
وی در ادامه به احداث ۶ شهرک فناوری در سطح کشور اشاره کرد و ادامه‌ داد: مجوز ‌ایجاد ۴۰ شهرک فناوری جدید نیز دریافت شده که توفیق آن‌ها جز با کمک و همراهی شرکت‌های بزرگ با ‌ایجاد مراکز تحقیق و توسعه، احداث آزمایشگاه‌ها و غیره امکان‌پذیر نیست.
رسولیان تأکید کرد: ترجیح سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ‌ایران نیز ‌ایجاد و احداث شهرک‌های فناوری در شهرهای بزرگ است که تاکنون ۱۸ مورد از آن‌ها مکان‌یابی شده است.
وی، همچنین از تشکیل ۲۵ فن‌بازار در کشور با تولی‌گری سازمان صنایع کوچک و همراهی معاونت علمی ‌فناوری ریاست‌ جمهوری خبر داد و اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و ۸۴۳ نیاز فناورانه در زمینه‌های قطعات، محصولات و غیره از سوی ‌این فن‌بازارها شناسایی شده است.
معاون وزیر صمت همچنین از برآورده شدن ۴۸۱ نیاز با کمک و همراهی بنگاه‌های بزرگ خبر داد.
وی افزود: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور ‌ایجاد شده که به شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک اختصاص یافته‌اند و با کمک و حمایت بنگاه‌های بزرگ می‌توانند به رشد و توسعه خوبی برسند.
به گزارش ‌ایرنا، چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ‌ایران با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری با حضور و مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان مطرح داخلی، توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ‌ایران و حمایت ‌ایمیدرو از امروز تا ۲۲ دی‌ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی